Potser la II Assemblea Ciutadana de Podemos (Vistalegre II) no s’ha tancat de la forma que esperaven els adversaris polítics de la formació de Pablo Iglesias. Desprès de setmanes de cruel dialèctica entre els bàndols, la victòria de Pablo Iglesias ha aplacat els ànims i han acabat amb missatges de reconciliació.
Este ha sigut el principal missatge que ha enviat als congregats en la Plaça de Bous de Vistalegre després de revalidar el seu lloc de secretari general i haver-se fet amb la victòria en totes les votacions que han tingut lloc durant la II Assemblea Ciutadana de Podemos.
Iglesias ha arrancat el seu primer discurs després del triomf recordant l’últim assassinat masclista, que ha tingut lloc en Seseña (Toledo) en el dia de l’aniversari del naixement de dues històriques feministes, l’anarquista Federica Montseny i la diputada del Partit Radical Clara Campoamor, impulsora del vot femení a Espanya. “Us volem vives i us volem a totes”, ha sentenciat Iglesias.
En aquest sentit, ha contrastat l’assemblea de Podemos amb el congrés del PP. “El del PP ha sigut un Congrés a la búlgara, de braços de fusta i acusacions de ‘pucherazo'”, ha denunciat, subratllant que, per contra, en l’Assemblea de Podemos han votat més de 150.000 persones anotant-se, segons els seus comptes, la major participació en un procés d’aquest tipus dels partits europeus.
“Podem ser els millors en el Parlament però sense semblar-nos mai a la vella classe política”, ha assegurat prometent també “unitat i humilitat” per a “seguir sent l’oposició al PP, per a guanyar les eleccions al PP i governar més ajuntaments i més comunitat, per a governar i canviar Espanya amb les seues gents i els seus pobles”.


