La Federacció de Ciclisme convoca una concentració amb el lema “No més ciclistes morts”

La Federació de Ciclisme de la Comunitat Valenciana (FCCV) i la seua Comissió de Cicloturismo ha convocat una gran concentració per a diumenge que ve 28 de maig en la plaça de l’Ajuntament de València per a reivindicar la seguretat dels ciclistes, després de l’accident del cap de setmana passat en el qual una conductora embriaga i drogada va atropellar a Oliva a un escamot de ciclistes, tres d’ells morts i dos hospitalitzats.
La federació ha informat en el seu perfil de Facebook que ja ha realitzat els tràmits oportuns i ha sol·licitat permís per a convocar aquesta concentració a partir de les 11 hores del pròxim diumenge en la plaça consistorial.
Des de la FCCV han realitzat una crida a acudir amb o sense bicicleta a la concentració, que també inclourà un recorregut urbà amb bici pels carrers de València, tot sota el lema ‘Respecte. No més ciclistes morts’.
Així mateix, han expressat el seu condol a les famílies dels tres ciclistes que han mort i han desitjat una ràpida recuperació als dos companys ferits.

Tercer mort

18403170 1386710644754557 8784395488125976292 n
Sobre estes línies, la tercera víctima mortal, tenia 28 anys. A la imatge superior, ciclistes concentrats en el funeral de dilluns.

Un dels tres ciclistes ferits a l’hospital a causa de l’atropellament diumenge per una conductora embriagada i drogada ha mort aquest dijous a l’Hospital La Fe de València. Els altres dos ciclistes ferits romanen ingressats en la UCI, estables dins de la gravetat, un a l’hospital de Dénia amb fractures múltiples en braços i cames, i l’altre a l’hospital d’Alzira amb hematomes al cap i danys en els pulmons.

La tercera víctima mortal d’este succés tenia 28 anys i era també membre del club Tri-Llebeig de Xàbia, igual que els altres dos companys morts a l’instant en l’accident. El jove va ser traslladat en un helicòpter medicalitzat a l’hospital i el van sotmetre a una operació pel traumatisme cranial que va patir. Era el que es trobava en estat més greu. 
L’accident es va produir sobre les 8.30 hores del passat diumenge quan una conductora, que va donar positiu en el control d’alcoholèmia i drogues, va atropellar un grup de sis ciclistes mentre circulaven per la carretera N-332 al terme d’Oliva. La conductora que ha causat la tragèdia està en presó provisional sense fiança des de dilluns. 
En el moment de l’accident van morir dos dels ciclistes, de 28 i 50 anys, i ara s’afig una tercera víctima mortal de 28 anys.

Articles relacionats