Mor als 75 anys l’empresari Francisco Pons, ex president d’AVE

L’empresari valencià Francisco Pons ha mort la matinada d’este dissabte 13 de gener als 75 anys després d’una llarga malaltia, segons han confirmat fonts de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), que va presidir de 2003 a 2011. També va exercir el càrrec de vicepresident executiu de Bankia durant uns mesos, després de la dimissió de José Luis Olives.
Nascut a Beniparrell (l’Horta) en 1942, era president del negoci familiar Importaco, un interproveedor de fruits seca de Mercadona. L’enterrament se celebrarà aquest diumenge, 14 de gener, a les 16.30 hores en la seua localitat natal. Durant aquesta jornada, les seues restes descansen en el tanatori de Pista de Silla, a Alfafar.
Pons era un dels 32 exdirectius de Bankia que, a més de la pròpia entitat, estan processats en el cas de l’eixida a borsa. En concret, per un delicte de falsedat en els comptes.
Va començar la seua trajectòria professional en l’empresa familiar Importaco, on va tornar en la dècada dels noranta després d’un parèntesi de 25 anys. Durant eixe temps, Pons es va convertir en un dels impulsors de l’economia social de la Comunitat Valenciana en els anys 70, engegant Consum, Caixa Popular i Grup Eroski.
Al llarg de la seua trajectòria, a més dels càrrecs en AVE, Importaco o Bankia, l’empresari també ha exercit com a titular de la Fundació Ètica dels Negocis i les Organitzacions (Étnor) i vicepresident del Banc Financer i d’Estalvis (BFA).

Articles relacionats