La Gerència Regional del Cadastre, organisme depenent del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, ha accedit a la petició de l’Ajuntament de Miramar i ha decidit rebaixar un quatre per cent els valors cadastrals dels immobles del municipi. Aquesta mesura té l’objectiu d’adequar el valor cadastral dels habitatges al seu valor real de mercat i suposarà una rebaixa en el rebut de l’IBI de 2018.
Tal com exposa l’alcalde de Miramar, Asensio Llorca, “el Ministeri d’Hisenda va dur a terme l’última revisió dels valors cadastrals de Miramar l’any 2007. Avui dia, és un fet que el preu dels immobles ha variat i, per tant, la ponència de valors elaborada en aquella data no s’ajusta a la realitat actual”. Per a intentar solucionar aquesta anomalia, l’Ajuntament va sol·licitar al Cadastre fins a en tres ocasions la rebaixa d’aquests valors. En 2017 es va considerar una rebaixa del vuit per cent, ja reflectida en el rebut d’IBI de 2017, i per a 2018 és un quatre per cent la disminució que ha realitzat el Ministeri d’Hisenda. Aquestes rebaixes dels valors cadastrals suposaran una reducció dels impostos i taxes a pagar en cas de venda o transmissió d’aquests immobles. Així mateix, en el rebuts de l’IBI de 2017 ja es va notar la primera rebaixa dels valors cadastrals i ara succeirà el mateix amb la segona reducció en el rebut de 2018.
“En definitiva, el nostre objectiu és que els veïns i veïnes de Miramar paguen uns impostos el més proporcionats possibles als béns dels quals són propietaris”, exposa Llorca.
Miramar aconsegueix una nova revisió a la baixa dels valors cadastrals


