Michael Otero lidera el festival de l’AC Gandia en el Nacional Absolut

– El club de la Safor conquereix tres medalles a La Nucia i es converteix en el pilar fonamental dels podis aconseguits per la selecció valenciana.

Redacció d’Esports, Gandia 23 de juny de 2026

L’AC Gandia d’Halterofília ha tornat a firmar una pàgina daurada en la història de l’esport local. En el Campionat d’Espanya Absolut, celebrat recentment a La Nucia, els cinc representants del club gandianenc van completar una actuació excel·lent que no sols els va encimbellar individualment, sinó que va resultar decisiva per a l’èxit de la delegació de la Comunitat Valenciana.

Onze vegades campió d’Espanya

El gran protagonista de la cita estatal va tornar a ser, amb llum pròpia, Michael Otero. L’atleta de l’AC Gandia es va proclamar campió d’Espanya en la categoria de 60 quilos, aconseguint així el seu onzé títol nacional absolut. Amb aquesta nova medalla d’or, Otero amplia una trajectòria esportiva extraordinària i es reafirma com una de les llegendes més importants de l’halterofília espanyola.

El conjunt femení brilla amb llum pròpia

L’èxit masculí va vindre acompanyat d’una pluja de medalles en el quadre femení, on les alçadores gandianes van oferir un nivell espectacular:

AC Gandia Halterofilia 23062026 1

Laura Cháfer (Subcampiona d’Espanya): No va defraudar en el seu paper de favorita i es va penjar la medalla d’argent en la categoria de 69 quilos. A més, va signar la cinquena millor marca femenina absoluta de tot el campionat.

Martina Gramajo (Bronze en el Total Olímpic): Va pujar al tercer graó del podi en la categoria de 58 quilos gràcies a una competició molt regular, en la qual es va imposar en la Tanda B demostrant una gran constància.

Carmen Gallardo (Bronze en dos temps): Va aconseguir la medalla de bronze en la modalitat de dos temps dins de la categoria de 48 quilos. Gallardo es va quedar a un pas del doblet, finalitzant a tan sols tres quilos del podi en el Total Olímpic.

La participació del club de la Safor la va completar Vicente Bernabéu en la categoria de 94 quilos. En una de les divisions més disputades i nombroses del cap de setmana, Bernabéu va firmar una meritòria sisena posició, quedant-se a només quatre quilos d’entrar en les posicions de podi.

Clau en els èxits de la selecció valenciana

Els punts i els metalls sumats pels atletes de l’AC Gandia van tindre un pes d’or en la classificació per federacions. Gràcies a la seua contribució, la selecció valenciana es va proclamar subcampiona d’Espanya en categoria femenina i va aconseguir una brillant tercera posició en la masculina, consolidant la Comunitat Valenciana com un dels grans referents mundials de la disciplina.

Articles relacionats