23.9 C
Gandia
Dissabte, 1 abril, 2023

Més de 500 persones i uns 50 tractors participen a la manifestació dels agricultors valencians

– Aquest matí s’ha realitzat la concentració i marxa des de Favareta a Tavernes de la Valldigna per tal de protestar per l’augment dels costos de producció i els preus de venda dels productes agrícoles.

Molta expectació havien posat les diferents organitzacions agràries en aquesta manifestació del camp, que partia des de Favareta fins a la plaça Major de Tavernes de la Valldigna però al final més de 500 persones i uns 50 tractors han sigut els que han donat la cara per tota la gent que viu del camp.

Els agricultors són el primer engranatge que fa roda la indústria agrícola, com són els collidors, el personal del magatzem, podadors, camioners i un llarg etc., famílies que viuen totes elles del camp, tant directament com indirectament i no comprenen que quan l’agricultor desistisca d’invertir més en el camp tot caurà, pel mateix l’efecte domino.

El president d’AVA, Cristóbal Aguado ha manifestat abans de l’inici de la caminada, “que estem totalment sols, el nostre govern no ens dona suport de cara als països centreeuropeus que ens estan portant a la ruïna. Som europeus i no sé de què. Holanda és el principal defensor dels cítrics sud-africans i per aquest fet cremarem simbòlicament les banderes tant d’ells com d’Egipte i Sud-àfrica.”

“La situació del camp és insostenible en tota Espanya i els polítics en general obvien la importància que ha tingut des de sempre l’agricultura en aquest país”.

Per saber quina és la situació actual, per exemple, en el terme de Tavernes, encara existeix un 50 per cent de la varietat navelina sense vendre i en altres termes encara estan pitjor que aquest. Però de moment els cítrics sud-africans o egipcis continuen entrant pel port de Rotterdam sense control i totalment confeccionats sense haver de passar per magatzems europeus.

 

 

Articles relacionats