L’Obra Social la Caixa dedica l’exposició anual de Gandia als secrets dels objectes quotidians

AOR 9685

La vicealcaldessa de Gandia, Lorena Milvaques; el regidor delegat de Cultura , Joan Muñoz; el director de l’Àrea de Negocis de la Caixa, Carlos Camps, i Guillem Ferran, dissenyador de productes i assessor de l’exposició, han inaugurat este dimarts a la platja de Gandia la mostra “Herois ocults. Invents genials. Objectes quotidians”. L’exposició, a càrrec del Vitra Design Museum en cooperació amb Hi-Cone, està produïda i organitzada per l’Obra Social la Caixa amb la col·laboració de l’Ajuntament de Gandia, i estarà oberta al públic fins al pròxim 4 de setembre. Podrà ser visitada de dilluns a diumenge d’11 a 14 h i de 17 a 23 h al Moll dels Borja.

Es tracta d’una innovadora mostra de divulgació del disseny d’aquells elements que componen la rutina i els costums, elements ideats per fer la vida quotidiana més pràctica i còmoda, i que han perdurat en el temps, alguns d’ells pràcticament sense modificacions, transcendint amb tota seguretat les mateixes pretensions dels seus creadors. Invents, tots ells, que passen desapercebuts en el dia a dia, acostumats ja al seu ús habitual, però que han modulat l’existència de forma concloent i evident.

AOR 9721

Joan Muñoz ha destacat que “fa dos anys, amb l’arribada del nou govern, Gandia recuperava aquesta proposta cultural i formativa que la platja mai hauria d’haver perdut, i de la qual ens sentim molt orgullosos. Una proposta pensada per al públic familiar, que enriquix l’oferta d’oci i cultural a la nostra platja durant els mesos d’estiu”.

Les mostres de LaCaixa reben al voltant de 40.000 visites en els gairebé dos mesos que està oberta. Una circumstància que constata que els nostres turistes tenen inquietuds culturals i els interessa aprendre coses noves. A més, mantenim la ubicació de l’estiu anterior, aquí, al Passeig del Port, una de les zones més transitades pels vianants que recorren la nostra platja cada dia” va declarar el regidor de Cultura que va afegir “Aquesta és una iniciativa que m’agrada molt, perquè combina Cultura, Història, Formació, Innovació i Ciència. I no pot arribar-nos en millor moment, ja que fa un parell de mesos vam tenir l’honor de celebrar que la Generalitat Valenciana ens ha distingit com a primera Capital Cultural Valenciana de la història, no només pel nostre extens llegat, sinó també per la nostra defensa de la cultura. I amb aquesta exposició vam demostrar, una vegada més, als nostres turistes, que Gandia és cultura“.

A més, aquesta mostra està en total sintonia amb el model turístic que volem per a la nostra ciutat. Un model que camina cap a la qualitat i que tracta de complementar l’oferta de sol i platja, amb el turisme urbà i cultural. Un model amb activitats per a un públic familiar, que representen un atractiu turístic amb un marcat caràcter educatiu” finalitzà el regidor.

Carlos Campos, per la seua part, ha destacat la tasca que des de la Fundació LaCaixa es realitza al llarg del territori nacional i va explicar que la Fundació ha invertit en la nostra ciutat més de 100.000 € en diferents programes socials per ajudar els més necessitats. “Tot el treball de l’obra social no podria realitzar-se sense el gran equip amb el col·laborem: Centres Socials i de Salut, ONG, escoles o centres d’investigació, que compartixen el nostre objectiu de millorar la societat”. “Aquesta és l’exposició mero 23 que portem a la ciutat i per totes elles han passat prop de 500.000 persones. A més, estic encantat d’anunciar que el pròxim any tornarem amb una nova i espectacular mostra: “Comença l’espectacle. Georges Méliès i el cinema de 1900″, tot això gràcies al suport incondicional de l’Ajuntament de Gandia. Seguirem mantenint aquesta línia de col·laboració en el futur“.

Finalment, Guillem Ferran ha explicat que la mostra recull 27 invents genials que van facilitar la vida de les persones. “Els seus creadors és el que hem anomenat “Herois Ocults”, persones que amb la seua observació i enginy van crear productes que ens han beneficiat a tots“.

Articles relacionats