.
– La Xarxa de Biblioteques de Gandia sortejarà set mocadorades per a incentivar la lectura en valencià
– La campanya, organitzada en col·laboració amb AVIVA, premiarà qui agafa en préstec llibres en la llengua pròpia entre el 6 i el 8 d’octubre, regalant a més figuretes de massapà el mateix dia 8.
Gandia, Redacció, 6 d’octubre de 2026 | 13:00 h
Amb motiu de la festivitat del 9 d’Octubre, la Xarxa de Biblioteques de Gandia ha posat en marxa una dolça iniciativa per a fomentar la lectura en valencià i acostar a la ciutadania la tradició de la mocadorà, el regal tradicional format per un mocador farcit de dolços de massapà que commemora Sant Donís, el dia dels enamorats valencians.
La proposta, dissenyada conjuntament amb l’Agència AVIVA de Promoció del Valencià, sortejarà un total de set mocadorades, una per cadascuna de les biblioteques que integren la xarxa municipal.
Per a participar-hi, les persones usuàries tan sols han d’agafar en préstec un llibre en valencià entre els dies 6 i 8 d’octubre. Per cada préstec registrat es lliurarà una butlleta numerada.
El termini de participació es tancarà el dijous 8 d’octubre a les 19:00 hores, moment en què es durà a terme el sorteig paral·lel en cada centre. A més, com a incentiu addicional, totes les persones que se n’emporten un llibre en valencià durant la jornada del 8 d’octubre rebran de regal una figureta de massapà (fins a esgotar existències).
Des del servei municipal de biblioteques s’ha fet una crida a la participació per a celebrar la diada dels valencians fent valdre la cultura, la producció literària en la llengua pròpia i el patrimoni festiu tradicional.



