L’Hospital La Fe es consolida com el quart centre d’Espanya amb més unitats de referència nacional

.

– El centre hospitalari valencià tanca l’exercici 2025 amb un total de 30 unitats CSUR reconegudes pel Ministeri de Sanitat.

VALÈNCIA | 2 de març de 2026

L’Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha refermat la seua posició en l’elit de la sanitat espanyola en finalitzar l’any 2025 amb un total de 30 Unitats de Referència (CSUR). Segons l’últim informe del Ministeri de Sanitat, esta xifra situa el centre valencià com el quart hospital del país amb major capacitat i experiència per a abordar patologies complexes o de baixa prevalença, només per darrere del Vall d’Hebron, La Paz i Sant Joan de Déu.

Tot i que La Fe comparteix la quarta posició en el rànquing amb l’hospital Virgen del Rocío de Sevilla, el centre valencià destaca perquè la totalitat de les seues 30 acreditacions corresponen íntegrament a la seua pròpia estructura, reforçant així el seu lideratge en termes absoluts i la seua autonomia assistencial.

Noves fites en l’assistència especialitzada

Durant l’últim any, La Fe ha ampliat la seua excel·lència amb la incorporació de quatre noves unitats de referència:

– Cardiopaties familiars.
– Extracció d’elèctrodes en adults.
– Cefalees i neuràlgies cranials refractàries en adults.
– Cirurgia de resecció o reconstrucció esofàgica complexa en adults.

A més del seu pes a escala nacional, l’hospital ocupa la cinquena posició estatal en participació en Xarxes Europees de Referència (ERN), formant part de quatre estructures de cooperació internacional que permeten als pacients valencians accedir a tractaments innovadors i col·laborar amb centres punters de tota Europa en el camp de les malalties rares.

Compromís amb l’excel·lència

El gerent de l’Agrupació Sanitària Interdepartamental València Sud i de l’Hospital La Fe, José Luis Poveda, ha assenyalat que estes acreditacions són un reconeixement al compromís del centre amb l'”excel·lència clínica”. Segons Poveda, “els pacients es beneficien de circuits assistencials altament especialitzats i de teràpies que requereixen un nivell de coordinació que només uns pocs centres poden oferir“.

L’obtenció d’estos segells d’atenció integral no sols millora el diagnòstic i tractament dels pacients, sinó que també posiciona La Fe com un pol d’atracció per a la investigació multicèntrica i l’ús de tecnologies sanitàries d’avantguarda.

Articles relacionats