18.5 C
Gandia
Diumenge, 28 maig, 2023

L’home d’or a Barcelona 92 i de les 38 fractures

“Cal compaginar els estudis amb la bicicleta, això cal tindre-ho clar, per què el ciclisme com molts esports has de ser un crack per a viure d’això” va deixar clar de manera categòrica el primer medallista d’or en ciclisme, Jose Manuel Moreno, als xiquets i xiquetes que es van acostar a la classe magistral que va impartir en el velòdrom d’Ontinyent amb motiu dels 30 anys de la consecució del diploma olímpic de l’ontinyentí Eleuterio Mancebo.

Ontinyent Ciclisme 2

Moreno amb la seua peculiar parla andalusa explique com pocs l’esforç que li va costar la consecució de tots els seus assoliments amb 11 hores diàries d’entrenament durant set dies a la setmana amb mà de ferro imposada per un “rus” com deien ells, contractat pel comité olímpic espanyol per a brillar en les Olimpíades de Barcelona.

El ciclista de Chiclana els va recomanar als joves ciclistes que cal tindre molta constància i que no cal preocupar-se si no es guanyen carreres o siga divertir-se, “jo vaig començar en cadets a guanyar, abans no tocava ni una, per això cal ser constant i deixar que el cicle de la vida continue”.

Sobre les caigudes que es donen molt en pista com que no tenen fre les bicicletes, “no cal alarmar-se quan caus, jo tinc 38 fractures, cal alçar-se i caminar tranquil fins al final. Això d’alarmar-se com si s’haguera acabat el món, mai”.

“Cal tindre clar que els estudis són importantíssim més si cap que l’esport en si. Cal mentalitzar-se i tindre-ho clar i inculcar-ho que si un dia no vols entrenar, has d’estudiar, si és al contrari i vols bicicleta, has d’estudiar i d’aquesta manera llaurar un futur en la vida”.

Sobre el comportament dels corredors en carrera, “cal saber que tots han de ser amics a pesar que un dia tanques a algú sense pensar-lo, per què a l’any que ve pots anar a aquest equip i trobar-te amb aquest mateix rival. L’amistat i la companyonia és molt important i sempre cal portar-se bé amb tots”.

Ontinyent Ciclisme 1

Actualment el gadità José Manuel Moreno és el director de l’acadèmia de Manuela Fundación a Granada i ha tingut a les seues mans fins fa poques setmanes al ciclista valencià, natural de Silla, Iker Bonillo que el cataloga com una grandíssima persona i que t’ajuda en el que faça falta.

Articles relacionats