Les víctimes col·laterals de la desfeta d’Andalusia

Els mals resultats per als partits de l’esquerra a Andalusia no només han deixat a la corda fluixa a la candidata socialista, Susana Díaz, per més que el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, considere prematur prendre una decisió sobre la continuÏtat de qui va ser la seua candidata a liderar el PSOE. A IU comencen a escoltar-se discursos en contra de la gestió del coordinador, Alberto Garzón, i la progressiva “dissolució” d’IU en Podemos, una fòrmula que a Andalusia tampoc ha funcionat, com no va funcionar en les eleccions generals. 

Un dels més crítics amb Alberto Garzón està sent el diputat valencià d’IU, Ricardo Sixto, qui lidera un moviment per demanar a Garzón, que assumisca responsabilitats, deixe el seu càrrec, i convoque una Assemblea Federal Extraordinària després dels mals resultats de les eleccions andaluses.
“La situació és alarmant i és evident que és necessari un gir en l’estratègia d’IU, una rectificació”, afirmen en una nota.

Teresa Rodríguez, la líder de Podemos a Andalucia i candidata de la coalició Adelante Andalucia, on s’integrava, entre altres formacions, IU, també és una de les assenyalades des de la seua pròpia formació després dels mals resultats. 

 

Articles relacionats