– A l’Àrea de Salut de Gandia, aproximadament, el 30% de les proves PCR realitzades són positives, xifra que indica l’alt grau de contagis que es detecten.
– En la jornada d’ahir el coronavirus suma una altra víctima, ja són 90, una dona de 69 anys
– Augmenta el nombre de persones ingressades per coronavirus fins a 111. En les plantes Covid habilitades es troben 91 malalts i a la Unitat de Vigilància Intensiva 20.
– El nombre de contagis detectats el dia 13 de desembre és de 90, i en la jornada d’ahir s’han comptabilitzat 102 casos nous per coronavirus a falta de les anàlisis de les PCR del torn de vesprada.
S’ha generalitzat el rumor que els mitjans de comunicació fan titulars per acovardir a la població, i és el més lluny de la realitat. Els titulars volen expressar l’angoixant situació que provoca la tremenda fallida que s’ha produït per al control de la pandèmia.
Cal dir que una part important del descontrol de la pandèmia ha sigut per la irresponsabilitat ciutadana, que no han volgut respectar les mesures sanitàries i com a conseqüència s’ha augmentat el nombre de contagis. Però l’altra part tan important com la primera ha estat en la falta de valoració real del dany econòmic respecte al dany a les persones que s’ha produït pràcticament a tots els països del món, i clar està al nostre territori. I a més quan ja hi havia estadístiques del que va ocórrer als EUA per la celebració del dia d’Acció de Gracia, que van determinar que l’increment de les reunions socials i familiars derivaren a un incontrolat augment del nombre de contagis.
La millor decisió és atendre a la crida desesperada que fan els professionals sanitaris de fer un confinament voluntari a casa, evitant tota mena de reunions i eixint el mínim necessari. Els professionals sanitaris estan en primera línia i coneixen el que el coronavirus està fent no sol als que pateixen la malaltia, sinó també a tots aquells malalts que no poden ser atesos amb normalitat i a la llarga també seran víctimes de la pandèmia.
Comunitat Valenciana
– La Comunitat Valenciana ha registrat 6.207 nous casos de coronavirus i 2.724 altes
– S’han administrat 80.429 dosis de la vacuna contra el coronavirus, un 88% de totes les rebudes
La Comunitat Valenciana ha registrat 6.207 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 189.469 persones. Per províncies, la distribució de nous positius és la següent: 697 a Castelló (20.438 en total), 2.016 a Alacant (62.380 en total) i 3.494 a la província de València (106.617 en total). A més, el nombre de casos no assignats ascendeix a 34.
D’altra banda, s’ha administrat en residències i entre personal sanitari 80.429 dosis de la vacuna de Pfizer, un 88% de les rebudes fins al moment. Per sexe, han rebut aquestes dosis 22.603 homes i 57.826 dones.
A més, s’han registrat 57 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 3.522 persones: 449 a la província de Castelló, 1.187 en la d’Alacant i 1.886 en la de València.
Els hospitals valencians tenen, actualment, 2.993 persones ingressades, i d’elles 440 es troben en l’UCI.
Des de l’última actualització s’han registrat 2.724 altes a pacients amb coronavirus. D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 33.769 casos actius, la qual cosa suposa un 16,80% del total de positius.
El nombre total de proves dutes a terme per a la detecció del coronavirus ascendeix a 2.296.479.