L’anunci del regidor de Cultura de Gandia, Joan Muñoz, de recuperar la gestió del Teatre Serrano i resoldre la concessió a l’empresa privada que ara se’n fa càrrec, ha provocat una nova batalla política. El PP creu que el cost de funcionament del recinte és assumible per a les arques municipals, mentre que el PP ha recordat les xifres que costava el teatre quan el gestionava el govern municipal amb alcaldies del PSPV.
El PP ha reivindicat l’actual model de col·laboració públic-privada en la gestió del Teatre Serrano, que no només aglutina les despeses de personal com abans, sinó totes les despeses relatives a la programació i gestió d’aquest espai públic.
El PP ha retret a Joan Muñoz que, “malgrat la prohibició de la legislació electoral que impedeix realitzar balanços de gestió o venda d’assoliments, va realitzar este dimarts balanç de la seua gestió després d’un any al capdavant del Departament de Cultura”.
No obstant açò, Gregori li ha recordat a Muñoz, que el Teatre Serrano es trobava privatitzat pel PSOE quan van accedir al Govern de Gandia. I ho estava, diu el PP, en favor de l’empresa de la qual el propi Muñoz és gerent, Pluja Teatre.
El muntant d’aquesta privatització que només cobria despeses de personal es disparava fins a 400.000 € anuals, i d’altres, per a assumir la contractació d’esdeveniments i espectacles de la programació del Teatre Serrano, sent el cost total anual, d’al voltant de 800.000 €.
En canvi, l’actual gestió costa 550.000 € per als 4 anys de concessió i cobreix totes les despeses tant de personal, com de programació.
Referent a açò, Vicent Gregori ha dit que “al final sempre parla qui més ha de callar. El Teatre Serrano ara funciona molt millor i és més econòmic per a l’Ajuntament de Gandia. Sol·licitem a l’edil de Cultura que no visca d’esquena a la realitat i treballe per una bona gestió de la cultura a Gandia i no com ha ocorregut en el Museu de Santa Clara”.
D’altra banda, Gregori ha tornat a sol·licitar a Joan Muñoz que pose de la seua part per a solucionar el tancament del Museu de Santa Clara.”Que es deixen d’amenaces i denúncies i se senten perquè aquest Patrimoni de la ciutat torne al Museu de Santa Clara”, ha conclòs Gregori.


