L’AJUNTAMENT DE GANDIA REDUEIX UN 98% EL ROMANENT NEGATIU DE TRESORERIA

El coordinador general d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament de Gandia, Salvador Gregori, ha afirmat que el municipi ha reduït un 98% el romanent negatiu de tresoreria que arrossegava l’ajuntament en l’exercici 2016. Es traccta d’un saldo que permet conéixer, al final de l’exercici, la solvència o capacitat econòmica que té una administració per afrontar els seus deutes i que és considerat com un indicador de referència per conéixer la salut econòmica de l’administració.

Així, el romanent líquid de tresoreria (RLT) de l’Ajuntament de Gandia ha passat de -31.800.000 d’euros el 2015 a -0,7 milions d’euros durant l’exercici del 2016.

 

“No és un indicador qualsevol. No està subjecte a interpretacions ni valoracions. Vistes les dades, la reducció ha estat del 98%. Ja ho vam anunciar al seu dia que la xifra anava a ser espectacular i ara tenim la demostració” i afegia que “davant d’una gestió desastrosa, nosaltres treballem dia a dia. L’Ajuntament de Gandia pot ser considerat com una de les empreses més grans de la comarca i és bo que les finances cada vegada estiguen millor, ja que això repercutix directament en les empreses i la ciutadania en general. Sempre hem dit que la millor manera de fer Economia és pagar als proveïdors. Si les empreses cobren, poden complir les seues obligacions, invertir i crear ocupació”.

Finalment, Gregori ha recordat que, segons les dades del Ministeri d’Hisenda, durant la passada legislatura el deute de la ciutat augmentà en 140 milions d’euros. “És difícil entendre com es va poder generar deute a un ritme de pràcticament 90.000 € al dia. La bogeria i el descontrol pressupostari del PP és impossible de valorar. Cal ser molt campió per a generar tant deute en quatre anys”.

Articles relacionats