14.2 C
Gandia
Dissabte, 2 desembre, 2023

L’abstenció de C’s i PP permet al gover de Gandia el rescat de la gestió del polígon Sanxo Llop

L’abstenció de Ciutadans i PP en el ple de Gandia celebrat este dijous, en contra de les posicions inicials, han donat al govern local via lliure per a rescindir amb Aprusa les obres del gran polígon Sanxo Llop i reprendre la gestió directa. No es sap què ha passat entre el no rotund del PP a la comissió prèvia i l’abstenció al ple, però lluny de resoldre el problema l’Ajuntament entra en una cruïlla de contenciosos que no permet albirar el final.

El departament d’Urbanisme de l’Ajuntament de Gandia, al capdavant del qual hi ha l’exregidor socialista Vicent Mascarell, va expressar en 2016 la intenció de denegar a l’empresa Aprusa, urbanitzadora del polígon Sanxo Llop, la sol·licitud de pròrroga per un any per a finalitzar les obres, la que haguera estat la tercera pròrroga sense que la mercantil haja complit amb l’execució del polígon. 

La mesura anticipava la denúncia i posterior rescissió del conveni amb l’urbanitzador, i en teoria hauria de comportar el retorn par part de la mercantil dels diners que va rebre en concepte de venda de terrenys a l’ajuntament, uns tres milions d’euros dels dotze que l’Ajuntament es va comprometre a pagar.

D’altra banda, part dels propietaris van iniciar el seu propi pols judicicial contra l’Ajutament i l’urbanitzador per l’incompliment de l’objecte d’un conveni pel que van cedir al seu dia terrenys en concepte de quota d’urbanització. 

Ell responsable d’Urbanisme ha mantingut al llarg dels darrers dos anys un intens programa de reunions amb totes les parts implicades, inclosos els propietaris afectats per la paralització del polígon. 

El conflicte té el seu origen en 2006 quan els propietaris afectats cediren terrenys per a un polígon que anava a acollir el nou hospital Francesc de Borja. Ara l’obra, sobre una superfície 300.000 metres quadrats i un cost de 30 milions d’euros, està inacabada i paralitzada, tot i que els propietaris han fet front a les seues obligacions, bé amb diners o amb terrenys.

Els afectats consideren que l’Ajuntament de Gandia ha pogut afavorir a l’urbanitzador, Aprusa, amb les reparcel·lacions, compra de terrenys amb diners públics, pròrrogues en l’execució, entre altres decisions. A més, tot i estar les obres inacabades, l’Ajuntament de Gandia tenia en 2016 un deute reconegut amb l’urbanitzador de nou milions.

En 2016 es va celebrar una junta de portaveus específica sobre el conflicte del polígon Sanxo LLop, en la que el Govern local va informar de que la inscripció dels vials en el patrimoni municipal -fet pel qual el PP acusava la mercantil d’apropiació indeguda- la va efectuar el PP quan era govern, així com una de les dues pròrrogues que se li han concedit a l’urbanitzador.

 

Articles relacionats