LA DIPUTACIÓ INVERTIRÀ 60.000 EUROS EN LA NOVA BIBLIOTECA DE PALMA

 

En l’actualitat, l’agència de lectura compta amb una sala de lectura i un aula d’estudi, que estan situades en la primera planta de l’edifici annexe a l’Auditori Municipal, a la qual solament es pot accedir per escales. Segons ha explicat el regidor d’Urbanisme, Andreu Faus, la intenció del consistori és habilitar la planta baixa d’aquest immoble, ara en desús, i traslladar ací el gruix de les instal•lacions de la biblioteca. “Aqueixa planta baixa és a més molt més gran, la qual cosa ens ha permès dissenyar una biblioteca amb fins a 5 espais diferenciats, que estaran separats per parets de cristall per a mantenir una total visibilitat i una sensació d’amplitud”, ha explicat Faus.

“Addicionalment, en la primera planta, on ara es troba l’aula d’estudi, es redistribuirà l’espai per a crear un aula taller per a activitats destinades a la tercera edat, amb capacitat per a entre 24 i 30 persones, i generar una nova aula d’estudi, amb obertura les 24 hores del dia, els principals usuaris del qual són els joves de la localitat”, ha detallat Faus. Seran en total més de 300 metres quadrats d’instal•lacions que permetran albergar fins a 90 usuaris de forma simultània, alguna cosa que en opinió de l’alcaldessa de Palma de Gandia, Trini Miñana, “suposa un salt qualitatiu molt important”.

El consistori estima que el cost global de tot el projecte podrà rondar els 120.000 euros, per la qual cosa són conscients que hauran d’abordar-ho en almenys dues fases. Els 60.000 euros que ja ha compromès la Diputació de València serviran per a dur a terme les obres de rehabilitació i creació d’espais per a la nova Biblioteca Municipal, actuació que l’Ajuntament de Palma de Gandia vol deixar completament finalitzada al llarg de 2017. Les dotacions dels plans provincials i de cooperació del pròxim any i les aportacions municipals seran les que permeten continuar el projecte fins a completar-ho.

Articles relacionats