– Es tracta d’un acurat estudi sobre la pandèmia que va afectar greument el poble valler fa més de 100 anys
– La presentació tindrà lloc el dimecres 26 d’abril a les 19.30 hores i comptarà amb la presència de l’autora i cronista oficial de Tavernes, Encarna Sansaloni, Pau Álvarez, d’Edicions 96, i la metgessa Teresa Sala
La Casa de la Cultura de Tavernes acollirà el pròxim dimecres 26 d’abril, a les 19.30 hores, la presentació del llibre ‘La grip de 1918 a Tavernes de la Valldigna’, un extens estudi escrit i elaborat per la cronista oficial del municipi, Encarna Sansaloni, que explica acuradament tots els detalls de la pandèmia que va afectar greument la ciutat vallera fa més de 100 anys.
La crisi del coronavirus ja sembla un record llunyà, però ens ha fet reflexionar sobre altres pandèmies que assolaren el nostre territori. Encarna Sansaloni, que a més de ser des de fa anys la cronista oficial de Tavernes ha estat professora d’història i té una gran experiència com a divulgadora històrica amb nombroses publicacions, ens fa girar la vista enrere per estudiar la grip de 1918, l’última pandèmia que la humanitat va haver d’afrontar fins a la recent Covid-19.
Així, el llibre fa una recerca històrica de l’epidèmia per aprofundir en les seues característiques, analitzar les imatges col·lectives de la malaltia i la seua significació social, dona a conéixer les conseqüències i estudia el treball de les autoritats sanitàries, així com la capacitat de reacció per donar una resposta científica i política a la situació.
En definitiva, en ell s’explica com es va viure i va afectar la societat aquest episodi en el context de la vida quotidiana de Tavernes de la Valldigna, que en aquell moment no comptava amb una infraestructura sanitària.
Els lectors i lectores se sorprendran en comprovar les similituds en el comportament de moltes persones davant les dues epidèmies separades per un segle i també comprovaran les grans diferències en la resposta sanitària, que demostren com ha avançat la ciència i que ha permés donar una resposta ràpida a una situació pandèmica.
El llibre té un caràcter eminentment divulgatiu, farcit d’imatges, gràfiques i taules que ens ajuden a comprendre com va afectar la grip de 1918 a la població, utilitzant com a paradigma la ciutat de Tavernes de la Valldigna.
La presentació del pròxim dimecres 26 d’abril comptarà amb la presència i les intervencions de l’autora Encarna Sansaloni, de Pau Álvarez, d’Edicions 96 i de la metgessa vallera Teresa Sala.