Guardamar amplia els punts de recollida de roba usada

Humana Fundació Poble per a Poble, organització que des de 1987 promou la protecció del medi ambient a través de la reutilització de tèxtil i duu a terme programes de cooperació a Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia així com de suport local a Espanya, amplia la xarxa de punts de recollida on els veïns de Guardamar de la Safor dipositen la roba, el calçat, els complements i el tèxtil de llar que ja no utilitzen i als quals se’ls dóna una segona vida amb finalitat social. El nombre de contenidors passa d’un a dos per a facilitar les donacions i assegurar que les peces que estan en bon estat es dipositen en el lloc adequat.
Els contenidors estan situats en el Carrer del Ullals, 29, i el Parc dels Moreres (zona platja).
La recollida de roba és un servei gratuït i representa un estalvi important en les despeses de recollida i eliminació de residus sòlids urbans. Humana va assumir fa un any (al maig de 2016) aquest servei i des de llavors ha arreplegat 1.550 kg de tèxtil usat.
Des de la delegació d’Humana a la Comunitat Valenciana, el seu responsable, Salva Palacios, destaca que “la xarxa de contenidors creix per a oferir les màximes facilitats i garanties als veïns que les seues donacions de roba es van a gestionar d’una forma eficaç i professional”. Palacios constata “un augment de la consciència mediambiental per part de la ciudadaníapara donar-li una segona vida a la seua roba usada, tot açò és gràcies a l’esforç que ajuntaments i entitats com la nostra fan per a dotar-li d’una fi social”

Menys emissió de CO2

La reutilització i el reciclatge de tèxtil contribueixen a la protecció del medi ambient i a la lluita contra el canvi climàtic: a més de recuperar les peces, s’evita el seu dipòsit en abocador contribuint a la reducció de l’emissió de gasos d’efecte hivernacle (GEI). Cada quilo de roba que es reutilitza i no és incinerat evita l’emissió de 3,169 kg de CO2, segons dades de la Comissió Europea. Les més d’1,5 tones recollides en un any a Guardamar de la Safor representen un estalvi de cinc tones de CO2 a l’atmosfera, cosa que el planeta agraeix.

Jerarquia de gestió de residus

Les peces dipositades en els contenidors d’Humana a Espanya tenen dues destinacions: al voltant del 60% se trata en les plantes de classificació de la Fundació (tres a Madrid, Barcelona i Granada) i la resta es ven a empreses de reciclatge.
Les peces tractades en les plantes es distribueixen així:
El 51% de la roba classificada es prepara per a la reutilització: el 13% es destina a les tendes secondhand que Humana té a Espanya i el 38% correspon a qualitat Àfrica, yse ven a preus baixos per a generar recursos per a la cooperació al desenvolupament.
El 36% es troba en un estat que no permet la seua reutilització pel que es ven a empreses de reciclatge tèxtil.
El 5% és destinat a Combustible Derivat de Residu (CDR) amb l’ajuda d’empreses especialitzades.
El 8%, a tractament final perquè està compost per material que no es pot reutilitzar ni reciclar dau el seu estat.

30 aniversari de la Fundació

Humana celebra enguany la seua 30º aniversari, tres dècades treballant a favor de la protecció del medi ambient i la cooperació al desenvolupament. La Fundació va ser pionera a Espanya en la recollida i preparació per a la reutilització de roba usada, utilitzant en els inicis contenidors de fusta situats en el carrer. Avui, la recollida es duu a terme amb contenidors metàl·lics que garanteixen alts de nivells de usabilidad i seguretat. Des de 1987, la Fundació ha aconseguit que es reutilitzen 28 milions de peces, distribuïdes a través de la seua xarxa de tendes secondhand.

Articles relacionats