L’Ajuntament de Gandia ha absorbit definitivament en un ple extraordinari els passius i actius de l’empresa pública IPG, després de l’acord que ha adoptat este divendres en eixe sentit la junta general de l’entitat. La vicealcaldessa, Lorena Milvaques, i el coordinador general d’Economia, Salvador Gregori, s’han mostrat alleujats per la desaparició de l’empresa pública, que ha qualificat com un ens opac i generador de deute. Des d’ara serà el propi ajuntament qui s’encarregarà de la gestió de tots els serveis públics de forma directa, una gestió directa que “mai s’hauria d’haver perdut”, en opinió de Milvaques.
La vicealcaldessa s’ha dirigit al PP per a recordar-li que ha tingut una oportunitat per demostrar la seua voluntat de liquidar IPG, i ha lamentat que el vot del PP haja estat l’abstenció.
Els representants del PP, per la seua part, han denunciat manca d’informació per a procedir a valorar sobre la liquidació de l’entitat, un extrem que ha desmentit la vicealcaldessa, qui ha assegurat que de fa una setmana els representants del PP tenen tota la informació. “El PP ha deixat a moltíssims proveïdors sense cobrar i amb problemes de fiscalitat”, ha dit Milvaques.
El portaveu del PP, Víctor Soler, no ha desaprofitat l’ocasió per recordar que l’empresa pública, creada en 2006 pel govern del PSPV i Plataforma de Gandia, va servir als governs socialistes “per a balafiar diners amb la compra de solars, locals, viatges i esdeveniments com l’Any Borja”.
El regidor del PP Guillermo Barber ha expressat la seua preocupació per la disponibilitat pressupostària per a fer front als deutes a proveïdors que encara arrossegava l’empresa pública. Eixe extrem, segons la vicealcaldessa, està contemplat en els pressupostos municipals.
Salvador Gregori, per la seua part, ha retret al PP que “en ningún moment ha tingut intenció de tancar IPG”, i ha criticat que els populars es mostren ara preocupats per uns proveïdors “als qui ells mateix van deixar penjats, sense cobertura pressupostària, i amb les factures als calaixos”.


