Gandia serà seu del Congrés Internacional de Bandera Blava

– Representants internacionals, nacionals i municipals, tècnics i professionals dels servicis amb responsabilitats en platges visitaran la ciutat el 24 d’octubre

– L’elecció suposa un reconeixement als 37 anys consecutius que Gandia ha obtingut la Bandera Blava

– Esta edició, Gandia i l’Alfàs del Pi són les ciutats triades per a este esdeveniment

Fitur va acollir ahir l’acte de presentació del Congrés Internacional de Bandera Blava. Esta edició, Gandia i l’Alfàs del Pi són les ciutats triades per a este esdeveniment referent per als destins que basen la seua estratègia en la qualitat i la sostenibilitat.

En l’acte on, on va intervindre l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, van participar el president d’ADEACPepe Palacios; la subdirectora General de Desenvolupament i Sostenibilitat Turística, Ana MuñoLlabres; i l’alcalde de l’Alfàs del Pi, Vicente Arques, i van assistir la regidora delegada de Turisme, *Balbina Sendra; a més de representants del consistori i del sector.

Prieto va afirmar durant la seua intervenció que, quan encara molts municipis no havien apostat per la sostenibilitat, “nosaltres ja iniciem un camí que ens ha portat a aconseguir la Bandera Blava des de la primera edició”. També va posar en valor l’accessibilitat de la platja perquè qualsevol persona, siga com siga la seua situació “puga gaudir com el que més”.

Sobre la platja de l’Auir, l’alcalde ha avançat que, juntament amb el Ministeri de Transició Ecològica, es pretén posar-la en valor per a establir una ribera verda que permeta connectar amb Xeraco. “Gràcies al treball d’institucions i organismes com ADEAC podem dissenyar estratègies que ens anticipen als reptes més importants que haurem d’afrontar en el futur pròxim”. “Esperem que tots aquells que ens visiten puguen conéixer Gandia i els puguem fidelitzar per a un futur perquè eixe és un dels grans objectius del Turisme de Congressos”, va finalitzar.

Muñoz Llabres ha destacat que “el projecte de les Banderes Blaves ens encanta perquè és un motor de desenvolupament per als municipis que la gestionen perquè ajuda a tindre platges de qualitat que siguen mundialment reconegudes”.

L’alcalde de l’Alfàs del Pi va voler agrair la confiança que suposa haver confiat en un municipi xicotet per a organitzar de manera conjunta la iniciativa. “Per a nosaltres és una oportunitat que reafirma el nostre compromís per la sostenibilitat i el medi ambient”.

Per part seua, el president d’ADEAC, va agrair a tots dos municipis la seua predisposició per a organitzar un congrés del qual va afirmar que “no sols és important per a vosaltres sinó per a tots els municipis que participaran. El nivell formatiu del programa serà molt alt”.

Sobre la bandera blava

En este sentit cal recordar que Gandia disposa actualment de la certificació de Bandera Blava a la Platja Nord i a la Platja de l’Auir. Este maig de 2024, s’espera obtindre la certificació de Bandera Blava número 38, de manera consecutiva. Gandia es posiciona d’esta manera entre un dels pocs destins d’Espanya a obtindre este distintiu des dels seus inicis, renovant-se any rere any. A més, es preveu que la Platja de l’Auir aconseguisca també la seua tercera Bandera Blava consecutiva.

El Congrés va nàixer amb l’objectiu de desenvolupar un nou concepte per a les platges, en el qual la sostenibilitat, la salut i la seguretat es convertisquen en realitats. Este Congrés Internacional, suposarà un element més per a desestacionalitzar el destí, ja que durant la seua celebració representants internacionals, nacionals i municipals, tècnics i professionals dels servicis amb responsabilitats en platges, ens visitaran.

Quant a la programació del Congrés, els dies 22 i 23 d’octubre, a l’Alfàs del Pi tindran lloc diferents conferències, i el 24, els congressistes es desplaçaran a Gandia, per a realitzar pràctiques i tallers a la platja Nord. Es tracta d’una gran oportunitat per a compartir experiències entre tècnics i responsables polítics dels diferents municipis, encarregats de gestionar la qualitat de les platges.

Articles relacionats