.
– La vesprada va començar amb la processó en honor al patró
GANDIA, 19 de març de 2026
Les flames ja són història i el record, el nou motor de la festa. Gandia va tancar les seues festes josefines amb una jornada carregada d’emoció, devoció i el ritual del foc que marca l’inici d’un nou exercici faller.
La vesprada va començar amb solemnitat des de l’església de Sant Josep. Des d’allí va partir la processó en honor al patró, un acte que va recórrer el cor de la ciutat sota la mirada de milers de veïns i visitants.

El ritual del foc
A partir de les 21:00 hores, la pólvora va deixar pas a les flames. Els primers protagonistes van ser els monuments infantils, on els més menuts de la comissió van acomiadar entre llàgrimes i somriures un any de treball.

El punt final a la nit —i a les festes de 2026— el va posar la Falla Màrtirs. Com a guanyadora de totes les categories d’enguany, va tindre l’honor de ser l’última a cremar-se, tancant un cicle d’èxit que ja queda gravat en la memòria col·lectiva de Gandia.


