L’Ajuntament de Gandia continua prenent mesures per a minimitzar l’impacte i la propagació del Covid-19 a la nostra ciutat. Per aquesta raó, el consistori ja ha començat a distribuir 20.000 màscares que seran entregades als residents de la ciutat majors de 65 anys.
La distribució d’aquestes màscares serà duta a terme amb les màximes garanties de seguretat per part d’empreses que entregaran aquests elements de protecció en els domicilis dels nostres majors.
Es tracta de màscares “barrera”, no són màscares sanitàries però té entre les seues principals característiques que són reutilitzables, ja que es poden llavar i poden ser desinfectades per complet amb un planxat ràpid. Les màscares són produïdes per l’empresa Vicky Foods i empaquetades per treballadors municipals.
Aquest repartiment se suma al que des de hui mateix s’està realitzant als usuaris de transport públic de la ciutat i a les més de 1.500 màscares que ja han sigut distribuïdes a col·lectius vulnerables.
La regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil, ha volgut incidir en què les persones majors formen part dels coneguts com a grups de risc. “El primer que ha de fer els nostres majors és no eixir de casa. Per això vam posar en marxa el telèfon d’atenció per a poder fer-los la compra o adquirir els productes que necessiten en la farmàcia” i ha afegit que encara així “algunes persones poden necessitar eixir al carrer i per això els facilitarem aquestes màscares”.
“Des de fa més d’una setmana estem realitzant un esforç immens com a consistori, no sols en l’àmbit econòmic sinó a escala logística, ja que portarem màscares a tots els domicilis dels nostres majors” va destacar Gil.
Per a finalitzar, l’edil ha afirmat que la intenció del govern municipal és que el repartiment s’estenga a tota la població de la ciutat durant les pròximes setmanes pel que ha demanat a la ciutadania que siga pacient. “Ara la principal obligació és quedar-se a casa. Aquestes màscares tindran un paper destacat una vegada que comence el procés de desescalada del confinament”.