.
– L’actuació, dotada amb prop de 115.000 euros, permetrà habilitar 123 places per a vehicles, 43 per a motocicletes i quatre adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.
Redacció, Gandia, 6 de juliol de 2026
L’avinguda del Port, al Grau de Gandia, encara la recta final de la seua transformació urbana. La presidenta de la Junta de Districte del Grau, Elena Moncho, acompanyada pel director general de Serveis Bàsics, Sebas Gálvez, va visitar la passada setmana les obres d’asfaltatge i reurbanització que s’estan executant en esta artèria marítima.
Actualment, els treballs se centren en l’asfaltatge de la nova zona d’estacionament, la finalització de la qual està prevista per a les pròximes setmanes, consolidant un projecte que pretén dotar el barri de serveis més moderns i eficients.
Més capacitat d’aparcament i aposta per la sostenibilitat
La intervenció compta amb una inversió de 114.875,43 euros i un termini d’execució estimat d’un mes i mig. Esta actuació forma part del Pla d’Humanització de Places i Carrers impulsat per l’Ajuntament de Gandia i s’executa dins de la concessió del servei de manteniment i rehabilitació de les vies públiques urbanes i rurals del municipi. Una vegada concloses les obres, l’espai disposarà de:
123 places per a vehicles.
43 places per a motocicletes.
4 places adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.
«L’objectiu és continuar millorant la mobilitat i oferir solucions reals a les necessitats d’estacionament dels veïns i veïnes del Grau», van assenyalar els responsables municipals durant la visita.
A més d’ampliar la capacitat d’aparcament, el projecte incorpora una important millora ambiental que respon a les demandes ecològiques actuals. Mitjançant la plantació de 30 nous arbres i la instal·lació d’una xarxa de reg, l’actuació contribuirà a incrementar les zones verdes i la qualitat paisatgística d’un entorn que actualment presentava una reduïda massa arbòria. «Esta intervenció aposta per una ciutat més amable i sostenible», van destacar Moncho i Gálvez.
Un pla continuat de modernització viària
Esta obra a l’avinguda del Port no és un fet aïllat, sinó que se suma a la llista d’iniciatives impulsades pel consistori per a millorar l’accessibilitat i la qualitat urbana en diferents barris. En menys de tres anys, l’Ajuntament de Gandia ha intervingut en 14 carrers, avingudes i places mitjançant actuacions d’asfaltatge i renovació viària.
«Estem realitzant un important esforç inversor per a modernitzar la xarxa viària, reforçar la seguretat i respondre a les demandes dels barris», van afirmar. En esta mateixa línia, l’administració local ha dut a terme l’adequació d’altres solars de la ciutat per a ampliar l’oferta d’estacionament, unes intervencions paral·leles que han permés incorporar més de 60 noves places d’aparcament per a vehicles en diferents punts del municipi.



