Gandia activa el protocol d’alerta roja per calor extrema

– Piscines gratuïtes, refugis climàtics i aturada d’activitats a l’aire lliure

– El CECOPAL aprova mesures d’urgència des d’aquest dimecres, ampliant l’horari de les piscines de Beniopa i Roís de Corella i obrint espais climatitzats de 10:00 a 20:00 h.

Gandia, Redacció, 22 de juliol de 2026

L’Ajuntament de Gandia ha tornat a activar de manera immediata les mesures extraordinàries del protocol municipal davant l’alerta roja per temperatures màximes decretada pel Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat. La preemergència està vigent des d’aquest dimecres, 22 de juliol, i es mantindrà fins a nou avís.

temperaturas extremas termometro

Aquest migdia s’ha reunit el Centre de Coordinació Operativa Municipal (CECOPAL), amb la presència de responsables polítics, tècnics, Policia Local, Creu Roja i Protecció Civil, per a coordinar les accions preventives destinades a protegir la ciutadania davant l’onada de calor extrema.

Mesures d’urgència adoptades pel CECOPAL:

Piscines municipals gratuïtes i amb horari ampliat: Les piscines de Beniopa i Roís de Corella obriran d’11:00 a 14:30 hores i de 16:30 a 22:30 hores. L’accés serà gratuït fins a completar l’aforament permés.

Refugis climàtics: Els centres socials de Corea i Joan Climent, així com el Museu Arqueològic de Gandia (MAGa), ampliaran el seu horari ininterromput de 10:00 a 20:00 hores com a espais climatitzats d’acollida. La resta de centres socials i les biblioteques mantindran el seu horari habitual.

Activitats esportives: Se suspenen totes les activitats esportives municipals a l’aire lliure mentre dure l’alerta roja (a excepció de les activitats aquàtiques).

Prohibició de foc i risc de tempestes

Davant el risc extrem d’incendis forestals, el consistori recorda que està totalment prohibit fer foc o utilitzar maquinària agrícola que puga generar espurnes (avisant al 112 en cas de veure fum). També es demana molta precaució davant la possibilitat que es produeixen episodis de tempestes violentes associades a la calor extrema.

Recomanacions per a la població

Les autoritats sanitàries i municipals demanen extremar la cura especialment amb infants, gent gran i col·lectius vulnerables:

– Mantindre una hidratació constant i buscar l’ombra.
– Evitar begudes amb cafeïna o alcohol i prioritzar fruita i verdura.
– Portar roba lleugera i de colors clars i utilitzar protecció solar.
– Evitar l’exercici físic en les hores centrals del dia.

Articles relacionats