.
– Les principals associacions de pensionistes fan una crida a la mobilització este divendres davant la “paràlisi” del projecte per part de la Generalitat.
POTRIES | 25 de febrer de 2026
El teixit associatiu de la Safor s’ha unit en una sola veu per a defensar la dignitat de la tercera edat. Representants de les principals entitats de jubilats, acompanyats per l’alcalde de Potries i el Centre de Desenvolupament Rural (CDR), han comparegut este matí davant la Mancomunitat per a convocar una concentració multitudinària el pròxim divendres 27 de febrer, a les 19:00 hores, a la plaça del País Valencià de Potries.
Una infraestructura bloquejada per la Generalitat
L’alcalde de Potries, Sergi Vidal, ha denunciat que fa un any la Generalitat Valenciana va cancel·lar de manera unilateral les obres d’un projecte que havia de ser un recurs comarcal bàsic. Davant la falta de respostes satisfactòries, l’Ajuntament ha iniciat la via judicial, tot i que Vidal remarca que ara “és el moment de la mobilització social” per a defensar una residència necessària per a “viure dignament”.
Justícia social i envelliment de proximitat
Des del CDR la Safor, la seua coordinadora Blanca Llorca ha definit la reclamació com una “qüestió de drets i justícia social”, advocant per un model de serveis públics que permeta a les persones majors envellir al seu entorn, prop de la comunitat i la família.
Per la seua banda, les associacions de pensionistes han posat el focus en la urgència de la mesura:
Rosa German (UDP Safor): Ha reivindicat el dret a un final de vida amb garanties després de tota una vida de contribució, subratllant la dificultat de les famílies per a costejar les places privades actuals.
Alfredo Cortell (Associació Jubilats Safor): Ha qualificat la reclamació de “justa” i ha animat el col·lectiu a participar activament per a evitar desplaçaments i despeses afegides en l’atenció diària.
La mobilització de divendres es preveu clau per a demostrar la força d’un col·lectiu que exigeix que el projecte de residència i centre de dia de Potries torne a ser una realitat immediata en l’agenda política valenciana.


