El Fons Valencià per la Solidaritat busca nova imatge corporativa

Amb motiu del 25 aniversari del Fons Valencià per la Solidaritat, l’entitat ha convocat un concurs per a dissenyar el nou logotip corporatiu. Obert a totes les persones residents a la Comunitat Valenciana, el concurs busca uniformar i millorar les campanyes de comunicació, promoure la projecció del Fons en la societat civil i aconseguir una major vinculació de l’entitat amb la població valenciana i la seua visió del món. Com explica la presidenta del Fons, Xelo Angulo, «en 25 anys, el Fons ha crescut com també els canals de difusió i cal actualitzar la imatge perquè unifique totes les activitats que desenvolupem i que alhora transmeta la missió, els valors i els objectius que ens identifiquen». El termini acaba el 5 de setembre amb un únic premi de 1000 euros.

L’actual logotip ja va eixir d’un concurs entre l’alumnat de l’institut Josep de Ribera de Xàtiva. La junta del Fons el va seleccionar perquè recordava el colom de la pau alhora que oferia una imatge juvenil i vistosa on la presència de quatre colors transmetia el valor de la integració. Ara es vol aprofitar la renovació de la imatge per a adaptar-la als nous suports de difusió «i capitalitzar l’aprenentatge de 25 anys de treball que han convertit el Fons en un referent enmunicipalisme, enfortiment de la governabilitat local i la democràcia participativa en els països empobrits» conclou Angulo.

Les propostes poden ser individuals o col·lectives fins a un màxim de tres. La tècnica és lliure, sempre que es puga reproduir el logotip en quadricromia i es tinga en compte que el disseny s’usarà en diferents suports i materials. A banda, s’ha d’acompanyar-se d’una versió monocroma que possibilite la reproducció a una tinta. Els dissenys s’ha presentar en format digital amb un mínim de 2.000 píxels en llarg o ample i en cas d’incloure alguna imatge, haurà de tenir una resolució mínima de 300 ppp i estar lliure de qualsevol tipus de reclamació per drets d’autor. Siga quin siga el mètode emprat, a mà o digital, s’hade presentar també una imatge .jpg a color i monocromàtica que serà la que s’usarà en la visualització dels logos participants el dia del veredicte.

Les propostes s’han d’acompanyar d’una memòria justificativa del logotip amb aquells elements que expliquen l’obra, així com una fitxa tècnica amb la identificació de colors segons nomenclatura habitual, una escala de reducció de la grandària i les dades necessàries per ala reproducció.

El Fons Valencià per la Solidaritat és l’associació dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana per la cooperació, la sensibilització i l’educació pel desenvolupament, i es va constituir en 1992 per contribuir al progrés dels països empobrits així com per a sensibilitzar a la societat valenciana de les problemàtiques que patixen. En 25 anys, el Fons ha passat d’11 municipis a 110 entota la geografia valenciana, de diversa grandària i color polític, però units pel mateix projecte transversal de cooperació municipalista i desenvolupament d’una consciència de ciutadania global crítica i responsable entre la població dels municipis socis.

Articles relacionats