Després de conèixer l’arxiu acordat per Fiscalia, Jordi Juan ha assenyalat que esta era una decisió “esperada” perquè era “evident” que s’havia desplaçat a Atapuerca “en representació de l’Ajuntament i en defensa dels seus interessos”. En este sentit, ha subratllat que, fruit d’este viatge, el consistori ha rebut una subvenció de 125.000 euros de la Diputació de València per potenciar la Cova del Bolomor.
En esta línia, ha acusat el PP de voler “enredar i judicialitzar la vida política” amb el seu intent d'”acorralar als jutjats com ha fet no només amb mi sinó també amb Joan Ribó, alcalde de València, i amb l’alcalde de la Font de la Figuera”.
A l’escrit el PPCV demanava a Fiscalia iniciar una investigació i que es presentés denuncia al jutjat competent. En la denúncia s’explicava que Jordi Juan, en companyia del regidor de Turisme, Josep Llácer, va viatjar del 5 al 8 de juliol a Burgos a visitar els jaciments arqueològics d’Atapuerca, acompanyat de més persones, i que van utilitzar dos vehicles: un propietat del consistori i un altre de l’edil Llácer i es van allotjar en un hotel de quatre estrelles.
El vehicle municipal, presumptament conduït per l’alcalde, va ser denunciat per la Guàrdia Civil el 8 de juliol per excés de velocitat. La multa va arribar al consistori el 21 de juliol, moment en el qual l’edil d’Hisenda, Perfecte Benavent, qui es va identificar a si mateix com a conductor, va aprovar la sanció i va ordenar el pagament a l’Ajuntament.
Alhora, s’indicava que el 19 d’agost la Interventora Municipal va advertir de la irregularitat de les despeses assumides i pagades per l’Ajuntament sobre la multa de trànsit i les despeses de quilometratge. Este mateix dia, el primer edil ha fet sengles transferències a compte del consistori i va reintegrar les quantitats.


