–
– Aquest mes finalitzarà l’estudi topogràfic del futur Teatre Olímpia d’Oliva
L’estudi topogràfic del Teatre Olímpia avança a bon ritme i està previst que aquest mes de setembre estiga finalitzat. El següent pas serà la modificació jurídica de la volumetria del futur edifici, per poder tindre una caixa escènica en condicions i tindre unes instal·lacions que puguen acollir tant obres teatrals com cinema i concerts.
Recordem que l’estudi topogràfic és imprescindible per avançar en la redacció del projecte d’aquest espai tan esperat, que constarà de sala, museu i tots els elements comuns necessaris.
El contracte de l’assistència tècnica de l’alçament topogràfic ha estat signat des de l’Àrea d’Urbanisme a petició de la Regidoria de Cultura, i ha tingut un cost per a l’Ajuntament de 5.869,73 €.
L’estudi inclou tant l’actual edifici del Teatre Olímpia com dels dos solars confrontats, que també ocuparà el nou edifici ampliat previst.
L’alçament topogràfic identificarà les cotes de les rasants dels carrers i voreres existents, així com les cotes de les rasants de cadascuna de les plantes de l’edifici existent, situat en el carrer Major núm. 18, incloent-hi les separacions interiors, els buits de portes i finestres i les maquinàries d’instal·lacions. També acotarà les altures dels llindars, l’altura interior de cadascuna de les plantes i l’altura total de l’edifici.
Els solars on també es realitzarà l’alçament estan situats en el carrer de Sant Joan núm. 9 i 11. En aquest cas, l’estudi identificarà les cotes de les rasants dels carrers i voreres existents respecte dels solars, així com totes les tapes de registre, construccions i tots aquells elements existents en l’àmbit d’intervenció. El límit dels solars amb les parets confrontants haurà d’especificar el límit de la propietat i/o línia d’ubicació de la mitgera, la seua altura total i si existix algun tipus d’element constructiu que envaïx el solar.
A més, s’identificarà en un plànol les dades de l’alçament topogràfic, grafiant les plantes, alçats i seccions més representatives.
Joan Mata, regidor d’Urbanisme i Contractació: «Aquesta feina de preparació és necessària perquè la redacció del projecte de reforma de l’edifici siga precisa i encertada. És un edifici que, pels seus usos, requerix un treball preparatori acurat i minuciós. A poc a poc anem avançant i superant etapes».
Teresa Tur, regidora de Cultura: “Estem molt il·lusionats davant les passes que estem fent per a la recuperació del Teatre Olímpia. Després de la finalització de les obres del ‘Centro Olivense’, ara estem treballant en el seu reglament d’ús, així com en tots els elements necessaris que el convertiran en el gran espai cultural d’Oliva. Però no podem oblidar el nostre teatre i cinema, una infraestructura bàsica si volem oferir una programació cultural en les millors condicions.”
Yolanda Pastor, alcaldessa d’Oliva: “Aquesta legislatura, tal com vam anunciar, està sent la de l’acabament de les obres, la de la solució de problemes que malauradament semblaven enquistats a la nostra ciutat. Estem treballant, tal com vam anunciar, en posar ordre i prioritzar el que és important: acabant obres, ordenant les urbanitzacions. Ara anirem pel Teatre Olímpia i la segona fase de la recuperació de l’Enginy. L’objectiu és que Oliva tinga les instal·lacions públiques que mereix, i en les millors condicions, a més de recuperar espais de gran valor patrimonial i artístic per a tota la població.”


