Gandia reprén les festes de la Fira i Festes de Gandiai les bandes del Tio de la Porra han tornat a anar pels carrers de Gandia, omplint-los de música i alegria en els pasacarrers que han fet per anar d’escola en escola per traure del col·legi a tot l’alumnat de Gandia.
L’entrada a la Plaça Major, per tal d’evitar aglomeracions s’ha fet una a una i no s’ha celebrat la tradicional concentració de bandes. No obstant això res ha restat l’emoció de tornar a veure a les bandes i escoltar de nou els tambors.
El Tio de la Porra és el símbol amb el qual comença la festa, amb el recorregut de les 7 bandes del Tio de la Porra pels diferents centres educatius de la ciutat, donant el tret d’eixida a la Fira i *Festes de Gandia.
L’acte inaugural arrancarà amb el Tio de la Porra com a protagonista pel seu 150 aniversari amb la participació de la banda sènior i una banda molt especial formada per persones sordes amb membres de l’Associació de Persones Sordes de Gandia, APESORGA, .
Després es donara pas a l’espectacle de dansa EUFÒRIA de la companyia SAUDADE. Una obra que fusiona dansa aèria i música electrònica sobre una gran plataforma suspesa en l’aire.
A aquest acte inaugural comptarà amb la presència de la Ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, a més de les autoritats locals.
El primer dia de Fira es completa amb teatre i música en diferents espais delimitats i amb aforament restringit en diversos punts de la ciutat.
A partir de les 20.30 hores en el Parc de la Festa actuarà Tito Pontet, Ciutat Jara i La Fúmiga
A les 22.00 hores serà el torn d’Andreu Valor al jardí de la Casa de la Marquesa.
També a les 22:00 en el Teatre Serrano hi haurà la representació de la popular obra teatral de ‘La venganza de Don Mendo’.