Arran d’aquest anunci, l’Ajuntament de Gandia ha emés un comunicat que es reprodueix en la seua integritat:
1.- Les gestions per a la celebració del San San 2016 van ser de les més complicades de la legislatura perquè, com tantes altres coses, portaven aparellada la gestió d’un pufo de l’anterior govern, que va prometre, sense cap contracte, 150.000 euros als organitzadors de l’edició anterior. Deute que, no estant plasmada en cap acord, l’actual govern no reconeix. Per això, la marxa del San San és la solució a l’enèsim pufo del PP.
3.- Conscients de la importància que per al Turisme de la nostra ciutat té la preparació d’una oferta música i d’oci, des del departament de Turisme ja s’han iniciat converses amb altres empreses interessades a celebrar concerts a Gandia. La premissa seguix sent que el consistori no aporte ajuda econòmica i que l’oferta s’adapte a un espai legalment habilitat per a la celebració d’espectacles musicals. Apostem per una oferta musical com a atractiu turístic però busquem opcions serioses, solvents i que no utilitzen el xantatge i l’extorsió com a element de negociació.
5.- Hui s’ha fet pública la nova ubicació de l’esdeveniment, però després de la mala experiència del 2016, fa mesos que es va descartar la celebració d’una altra edició a Gandia.
Per al PP, la pèrdua del Sant Sant Festival després d’una llarga sèrie de desacords amb l’Executiu Municipal, és la conseqüència “d’un govern que no creu en la cultura ni en el turisme”. El PP recorda les coaccions que van denunciar els promotors de l’esdeveniment, que està pendent de resolució en els tribunals.
Per al Portaveu del Grup Municipal Popular, Víctor Soler, “es perd una altra font d’ingressos per al sector. Una inversió importantíssima que suposava un revulsiu per a la Platja de Gandia, en els mesos de temporada baixa”.
Per al Portaveu popular, “es perden 150 llocs de treballs directes i una inversió molt forta per a Gandia. Sense oblidar el bon cartell i nom de la ciutat, en tenir un festival de calibre internacional”.


