El PSPV d’Oliva denuncia que el banc d’aliments reduirà de forma dràstica les seues aportacions

El Govern Local d’Oliva ha trencat el conveni amb el banc d’aliments, segons ha denunciat el PSPV, que adverteix que la mesura deixa a més de 350 famílies d’Oliva amb un 80% menys d’aliments.
“Al final s’ha complit el nostre major temor, l’alcalde, David González ( Compromís) i el Regidor Álex Salort ( EU), suspenen el conveni amb el Banc d’Acció Solidària de la Pobla de Vallbona”, afirma el portaveu del PSPV, Carlos Mengual.
El banc d’Acció Solidária es proveeix de diverses vies, d’una banda de les campanyes pròpies i convenis amb diferents supermercats, i d’altra banda dels excedents de la Unió Europea (FEAD). Segons les dades aportades pel president del Banc d’Aliments, l’any 2017 s’ha repartit a les famílies d’Oliva un total de 328.936 kg d’aliments, dels quals 60.000 kg corresponen als excedents de la Unió Europea (FEAD), l’equivalent al 20% del total d’aliments repartits, la resta són recursos propis del banc d’aliments.
El sistema que ve funcionant des del 2014 ( es va signar el conveni sota la alcaldia socialista), proveeix mensualment a més de 350 famílies necessitades d’Oliva, per la qual cosa s’evidencia la gran ajuda que suposa per a les famílies més desfavorides, afirma Mengual
El 15 de febrer, mitjançant email, se li comunica a l’Entitat del banc d’acció Solidària que es dóna per finalitzat el conveni amb Oliva i s’afig: “Com que la decissió és va pendre ahir, us ho comuniquem de seguida perqué ho sapiau el més prompte possible”, el que per al portaveu socialista evidencia la “falta de planificació i de responsabilitat”.
El Grup Socialista, davant aquesta comunicació, afirma que “enteníem que el Gobieno a Oliva no anava a deixar sense el 100 % d’aquests aliments a les famílias beneficiàries d’Oliva, i pensàvem que es canviava d’entitat repartidora, però continuava amb la mateixa quantitat o més d’aliments, i per açò el teòric canvi. Res més lluny de la realitat», indica el portaveu socialista.
Segons Mengual, de l’equip de Govern no ha rebut explicació, i assegura que es pretén signar un nou conveni amb una altra entitat a nivell local, però, es pregunta quines són les conseqüències d’eixe nou conveni, atés que la nova entitat només podrà tenir accés als aliments assignats del FEAD, que van suposar en el 2017 el 20% dels aliments rebuts per les famílies d’Oliva.
Aquest nou conveni suposa, segons Mengual, una reducció dràstica dels aliments i de la seua freqüència de repartiment, ja que el FEAD només es rep 4 vegades i només serà el 20%-25% dels aliments rebuts fins al dia d’avui.
“Des del Grup Socialista ens neguem al fet que es reduïsca els aliments que proveeixen a tantes famílies d’Oliva i no podem consentir que , una vegada més, els més febles i indefensos , siguen els que paguen les males gestions dels polítics locals. No podem entendre que Grups Polítics com EU i Compromís, que inicialment es consideren d’esquerres, lleven als més necessitats el 80% dels aliments”, afirma Mengual.

Articles relacionats