EL PSOE ANDALÚS ARREMET CONTRA PEDRO SÁNCHEZ

Així s’ha expressat en roda de premsa el secretari d’Organització del PSOE-A, Juan Cornejo, al fil d’algunes de les manifestacions que Pedro Sánchez va fer durant la seua intervenció en el míting que va fer este dissabte a Dos Hermanas (Sevilla), on va anunciar que optaria a les primàries per a l’elecció del nou secretari general del PSOE.

Cornejo ha criticat, per exemple, que es diga que la comissió gestora va decidir que el PSOE s’abstinguera en la investidura de Mariano Rajoy com a president del Govern, quan això és “mentida”, ja que va ser una decisió que va adoptar el Comitè Federal del partit. Ha lamentat que encara hui se seguisquen “reobrint debats” com este.

Ha volgut deixar clar, a més, que el PSOE actualment “no és crossa” de ningú i el que està fent és “canviar polítiques” del Partit Popular amb la seua tasca d’oposició al Congrés dels Diputats. Alhora, ha plantejat com es pot parlar de “dreta i esquerra”, quan l’únic acord que es va firmar, per part de l’anterior direcció del PSOE, va ser amb Ciutadans i a més abans que se sotmetera a la militància.

“Ja està bé de fal·làcia, d’enganyar i de demagògia”, segons ha expressat el dirigent del PSOE-A, qui ha assenyalat, respecte al fet que Pedro Sánchez es considere el candidat “de la militància” que “cadascú pense personalment el que considere”. “Hi ha qui es mira al mirall i es creu el més guapo del món. Jo no, este no és el meu fort”, ha apuntat.

Alhora, ha insistit que sempre cal dir la veritat a la militància i que cal ser “honestos i explicar les coses com són”. Ha insistit que no cal dir que la comissió gestora va ser la que va decidir l’abstenció en la investidura de Rajoy perquè no és veritat, ja que la decisió la va adoptar el Comitè Federal.

Ha defensat que el PSOE és un exemple de “democràcia” interna a Espanya. “Se’ns exigix més que a ningú i som més democràtics que ningú”, segons ha assenyalat Cornejo, qui s’ha preguntat quan es convocaran primàries “per a alguna cosa” en el PP, i alhora ha assenyalat que en altres partits, referint-se a Podem, es treu un secretari d’Organització quan a un li ve de gust.

D’una altra banda, el dirigent del PSOE-A ha mostrat preocupació per la situació del Partit Socialista de França perquè, segons diverses enquestes, no sembla que tinga opcions de governar, mentre que la ultradreta podria tenir molt bons resultats.

Articles relacionats