.
– La mítica prova de natació en aigües obertes es disputarà el 15 d’agost amb un nou traçat íntegre per l’interior del recinte portuari.
Gandia, Redacció, 9 d’agost de 2026
La natació en aigües obertes torna a prendre el protagonisme estival a la capital de la Safor. El pròxim dissabte 15 d’agost, les aigües del Port de Gandia acolliran dos dels esdeveniments més arrelats del calendari esportiu local: la 72a Travessia al Port i la 23a Volta a l’Escullera. Organitzat pel Club Natació i Esports Gandia (NIE Gandia) amb el suport de l’Ajuntament, l’esdeveniment preveu superar enguany els 800 participants arribats d’arreu d’Espanya.

El regidor d’Esports, Jesús Naveiro, i la presidenta del NIE Gandia, Pilar Martí, van presentar les claus d’aquesta edició, destacant el caràcter emblemàtic d’una cita que combina tradició, alt nivell competitiu i esport per a totes les edats.
Novetats al circuit i horaris de la jornada
La principal novetat d’aquesta 23a edició de la Volta a l’Escullera serà la modificació del seu traçat, el qual discorrerà completament per l’interior del port.

Segons va detallar Pilar Martí, aquest nou recorregut servirà com a test general, ja que serà el mateix circuit on es disputarà el Campionat Autonòmic d’Aigües Obertes el pròxim 19 de setembre.
La jornada s’estructurarà en dos grans moments:
9.00 h, Volta a l’Escullera: La distància més exigent, amb un recorregut de 2.600 metres.
11.00 h, Travessia al Port: La prova tradicional de 850 metres, accessible per a nadadors a partir dels 7 anys.
Ambdues proves tindran com a centre d’operacions la platja Varadero, mentre que la recollida de dorsals es realitzarà al passeig del Port. Les inscripcions romandran obertes fins al 14 d’agost a la plataforma Crono4 Sports.
Afluència nacional i trofeus de llegenda
Quan falten pocs dies per a la prova, la participació promet ser multitudinària. Entre els inscrits figuren nadadors procedents de punts tan diversos com Madrid, Mallorca, Irun, Albacete o Pilar de la Horadada, a més d’una àmplia representació de la comarca de la Safor i de la Comunitat Valenciana.
Més enllà dels trofeus per a les diferents categories i millors classificats locals, la competició manté els seus històrics guardons especials: els memorials Damià Català i José María Ángel ‘Pitet’, que premiaran els vencedors absoluts i els millors de cada categoria, així com reconeixements als nadadors més joves i veterans de la jornada.


