El Govern Central prioritza la regeneració de les platges de Tavernes

.

– La delegada del Govern, Pilar Bernabé, visita la zona afectada per la borrasca Harry i anuncia una intervenció immediata mentre s’accelera el projecte estructural de 21 milions d’euros.

La situació crítica que viu el litoral de Tavernes de la Valldigna després del pas de la borrasca Harry ha rebut una resposta oficial.

Tavernes 260123 VISITA DELEGADA GOVERN TEMPORAL HARRY 4

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha visitat la zona afectada per a comunicar als veïns i a l’ajuntament les mesures d’emergència que s’adoptaran per a pal·liar els danys.

Resposta immediata davant la borrasca

Davant la pèrdua de costa patida els últims dies, el Ministeri per a la Transició Ecològica realitzarà una aportació d’urgència de més de 45.000 metres cúbics d’arena. Segons ha explicat Bernabé, esta intervenció busca “deixar la platja igual que abans del temporal” i s’emmarca en un pla d’inspecció exhaustiva similar al que es va activar després del temporal Gloria en 2023.

L’alcaldessa de la localitat, Lara Romero, qui ha acompanyat la delegada juntament amb tècnics municipals i veïns afectats, ha subratllat la gravetat del moment: “És fonamental que s’acceleren tant el projecte de regeneració com les actuacions urgents que donen una resposta immediata a la situació dramàtica que tenim”.

Un projecte de 21 milions per al futur

Més enllà de l’arena d’emergència, el Govern d’Espanya s’ha compromés a prioritzar el projecte de regeneració definitiva de les platges del Brosquil i la Goleta. Este pla, que suposarà una inversió superior als 21 milions d’euros, es troba a l’espera de la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA), que es preveu estiga aprovada en els pròxims mesos.

Seguretat i coordinació institucional

L’alcaldessa ha volgut posar en valor la coordinació entre administracions des que es va iniciar el temporal, destacant que la prioritat absoluta ha sigut “garantir la seguretat dels veïns i anticipar-se al risc de nous despreniments”. Romero ha agraït la presència de Bernabé i la comunicació constant amb la Subdelegació del Govern per a gestionar una crisi que ha colpejat durament la façana marítima del municipi.

Articles relacionats