El coordinador d’Economia de Gandia considera que la petició del Ministeri de més ajustos està “fora de lloc”

La carta que el Ministeri d’Hisenda ha remés a l’Ajuntament de Gandia i altres tretze administracions locals a tota Espanya “està fora de lloc” i no té en compte els avanços que ha fet Gandia en matèria financera. 

Així ha valorat el coordinador general d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament de Gandia, Salvador Gregori, la carta remesa pel Ministeri d’Hisenda on sol·licita un pla financer per reduir la morositat de la institució.

Salvador Gregori ha mostrat un informe de la Intervenció Municipal on s’indica el Període Mitjà de Pagament de l’any 2017 i el corresponent als dos primers mesos de 2018, segons el qual, el juny del passat any, una vegada aprovats els pressupostos municipals amb el vistiplau del Ministeri de Montoro, el govern local va poder començar a pagar totes les factures extrapressupostàries heretades de la passada legislatura. “Al mes d’octubre, l’Ajuntament ja estava pagant en 35 dies, pràcticament el termini que marca la llei però les dades quedaven desvirtuats per culpa del forat que el PP va deixar a IPG. A mitjans de desembre, un cop hem liquidat l’empresa pública, i tal com havíem anunciat, els mesos de gener i febrer de 2018 ja indiquen que estem molt per sota dels 30 dies que marca la llei en el global de la institució. Al febrer, l’informe de la Intervenció ja indica que estem pagant a -2,92 dies“.

El coordinador general d’Economia i Hisenda ha qualificat el document del Ministeri com “una foto fixa sense memòria“, ja que no té en compte “l’immens esforç que ha fet la ciutadania i l’actual govern per pagar tot el que el PP va deixar en els calaixos a l’Ajuntament i a IPG” i afegia que “no hem tingut comptadors a zero i hem afrontat gairebé 72 milions d’euros heretats en factures impagades“.

El Ministeri sap perfectament quina és la situació que ens trobem i tot el que hem fet. Vull pensar que aquest tipus de cartes de requeriments són fruit d’automatismes. Haurien de tenir alguna consideració amb la singularitat de l’Ajuntament de Gandia perquè quan hem pogut pagar el deute d’IPG les xifres de deute s’han desplomat“.

Finalment, Gregori es mostra molest per la carta. “Saben perfectament la situació en què estem i espere que la carta no responga al fet que el color polític d’aquest Ajuntament i el Ministeri no són els mateixos. M’agradaria saber què feia el Ministeri de Montoro i la Conselleria d’Hisenda durant la passada legislatura quan el PP va apujar un 21% els impostos per acabar deixant 140 milions d’euros més de deute“.

Articles relacionats