EL COMITÉ D’EMPRESA DE RTVV ES SENT “DECEBUT I ENGANYAT” PER LES PROMESES INCOMPLIDES DEL CONSELL

Així ho ha assenyalat a Europa Press el president del comitè, Josep Lluís Fitó, que este dijous ha comparegut a la Comissió de RTVV i de l’Espai Audiovisual de les Corts Valencianes.

En la seua intervenció davant dels grups al parlament valencià, este portaveu ha recordat que l’actual situació és “culpa del PP”, que va dissenyar un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) “arbitrari” que ha estat recorregut i que, després, ha tancat els servicis de ràdio i televisió autonòmics.

Fitó ha assegurat que els extreballadors se senten “estafats quan s’anuncia ara que l’empresa obrirà amb el mateix objecte social, el mateix empresari, el mateix accionista únic i les mateixes instal·lacions però sense el capital humà que la movia”. En este sentit, el president del comitè ha recalcat que ells “mai han exigit que es reincorpore la totalitat de l’antiga plantilla” perquè són conscients que fa falta un “redimensionament”. De la mateixa manera, ha apuntat que no es tanquen que es contracte a altres professionals perquè “tot és compatible”.

En esta línia, han presentat dues esmenes de participació ciutadana a la proposició de llei que es debat a la comissió parlamentària. La primera d’estes és d’addició a l’article 43 per a garantir que la contractació temporal deixe de ser arbitrària i contrària al dret laboral, “com venia i han estat habitual en l’antiga RTVV”. Per esta raó, introduïxen la utilització de les borses de treball a l’articulat.

Este mateix matí, el Comitè d’Empresa ha presentat una sol·licitud per a reunir-se amb els diversos grups del parlament valencià i explicar-los amb major profunditat estos plantejaments.

Articles relacionats