El CDR la Safor és entitat de Custòdia Immobiliària per a facilitar l’accés a l’habitatge

– Què diuen les parets?  Ai, si les parets parlaren! És l’eslògan amb el qual el CDR la Safor vol donar-se a conéixer com a entitat de Custòdia Immobiliària per a facilitar l’accés a l’habitatge a 8 pobles de la Safor.

Des del 2022, el CDR la Safor treballa per facilitar l’accés a l’habitatge a preus assequibles als pobles de la comarca.

Amb la visió de crear una borsa d’habitatges per a llogar per oferir opcions als col·lectius més vulnerables –joves que busquen emancipar-se i persones grans que pateixen la soledat no desitjada– han desenvolupat la proposta de la
Custòdia Immobiliària amb el finançament de l’àrea de desenvolupament rural i despoblació de la Diputació de València.

Aquesta iniciativa es fonamenta en la no especulació, la maximització del benefici social i ambiental així com la posada en valor del patrimoni construït dels pobles.

Per a conéixer en detall els fonaments de la proposta que es concreten en el Pla de Mobilització d’Immobles Buits i les jornades de Noves Habitabilitats dutes a terme el 2024 amb el finançament de la Diputació de València, es pot accedir al següent enllaç: https://cdrlasafor.org/area-sostenibilitat-del-territori/projectes-pla-de-mobilitzacio-dimmobles-buits/

La Custòdia Immobiliària és un servei que afavoreix les cases buides a través del lloguer. Consisteix a avaluar l’estat de conservació d’aquest patrimoni i de conéixer i valorar les necessitats que calen perquè torne a ser una càlida llar. Tot això es realitza amb un procés senzill i sense costos per a les propietàries.

Amb l’objectiu de donar a conéixer la proposta el CDR la Safor posarà a disposició de les propietàries interessades un punt d’informació ambulant de març a juny a: Ador, Alfauir, Almiserà, Benifairó de la Valldigna, Palma de Gandia, Potries, Rafelcofer i Ròtova.

Les dates en les quals el punt d’informació estarà disponible a cada municipi es faran públiques a les xarxes del CDR la Safor i dels ajuntaments que participen.

Articles relacionats