.
– La Conselleria publica la llista definitiva d’admesos per a un procés que, per primera vegada, s’iniciarà a l’inici del curs escolar per a no sobrecarregar els docents
VALÈNCIA | 06/03/2026
La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha fet un pas decisiu en l’organització de les pròximes oposicions al cos de mestres. Segons ha confirmat el departament autonòmic, les proves del concurs oposició se celebraran els dies 12 i 19 de setembre de 2026.
Esta data suposa un canvi històric en el calendari selectiu, ja que, per primera vegada i fruit de la negociació amb els sindicats, el procés començarà al setembre per a evitar la coincidència amb el tancament del curs acadèmic i alleugerir la pressió sobre els tribunals examinadors.
Juntament amb el calendari, la Conselleria ha publicat la llista definitiva de persones admeses, que ascendix a un total de 15.697 aspirants. Per demarcacions provincials, València encapçala el volum de sol·licituds amb 7.626 inscrits, seguida d’Alacant amb 5.865 i Castelló amb 2.206.
Com a novetat logística, els exàmens a les comarques del sud i del nord es traslladen a la Universitat Miguel Hernández d’Elx i a la Universitat Jaume I de Castelló per a aprofitar unes instal·lacions més àmplies i modernes.
Radiografia de les especialitats
L’especialitat d’Educació Infantil continua sent la més demandada, amb 5.229 inscripcions.
Molt a prop es troben Educació Primària i Pedagogia Terapèutica, ambdues amb 4.562 aspirants.
La llista es completa amb Audició i Llenguatge (1.346), Llengua Estrangera: Anglés (835), Educació Física (815) i Música (398).
Pel que fa a la modalitat d’accés, la gran majoria (15.208 persones) opta pel torn lliure, mentre que 358 es presenten per a l’adquisició de noves especialitats i 131 ho fan pel torn de reserva per a persones amb discapacitat.
Oferta de places i reserva de discapacitat
La Generalitat oferix en este procés un total de 1.959 places de lliure ingrés. La distribució per especialitats queda de la següent manera:
Educació Primària: 750 places.
Educació Infantil: 475 places.
Pedagogia Terapèutica: 229 places.
Llengua Estrangera (Anglés): 158 places.
Audició i Llenguatge: 137 places.
Educació Física: 125 places.
Música: 85 places.
D’acord amb la normativa vigent, la Conselleria reserva un 10 % del total de les places per a persones amb diversitat funcional, reafirmant el compromís amb la inclusió en l’accés a la funció pública docent.
Amb este nou calendari, els docents que formen part dels tribunals estaran alliberats de les seues classes, garantint així una dedicació exclusiva al procés selectiu sense interferir en la labor lectiva habitual.


