Dos dies més de limitacions de circulació a la zona zero

 

– El CECOPI estén dos dies les limitacions de circulació “davant el risc extrem de col·lapse” de les principals vies d’entrada i eixida de València

– Les restriccions als vehicles es mantenen en les vies de titularitat estatal V-31, V-30 i en les autonòmiques CV-33, CV-36, CV-366, CV-400, CV403, CV-407 i CV-410

– Martínez Mus ha destacat la necessitat de fomentar el teletreball i “evitar utilitzar el vehicle privat llevat que es forme part de les plantilles de servicis essencials”

El Centre de Coordinació Operatiu Integrat (CECOPI) ha pactat per unanimitat estendre l’orde que limita la circulació en la zona de l’àrea metropolitana de València afectada per les inundacions amb l’objectiu de facilitar els treballs d’emergència de les diferents agències i cossos desplegats “davant el risc extrem de col·lapse” de les principals vies d’accés i eixida de la ciutat.

Així ho ha confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus.“En la reunió del CECOPI s’ha decidit, després de la petició de Guàrdia Civil de Trànsit i la Direcció General de Trànsit així com els diferents organismes d’Emergències i els Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat prorrogar durant 48 hores més l’orde que establix el cessament amb caràcter transitori de la mobilitat i restringir-la per a tots els servicis essencials”, ha incidit Mus.

Esta decisió s’adopta després de la previsió de la Direcció General de Trànsit i la Guàrdia Civil que este dilluns les principals vies d’accés a la ciutat de València, V-30 i V-31, registren serioses dificultats de moviment, atés que l’A7 té un tram tallat a causa de les inundacions.

Restriccions

Les restriccions afectaran la V-31 íntegrament, excepte l’entrada a la ciutat de València. També -a petició de l’Executiu- als accessos i eixides als municipis des del quilòmetre 0 (port) de la V-30 al quilòmetre 9 (accessos a l’A3), tots dos sentits, excepte entrada a la ciutat de València.

A més, l’orde contempla altres vies de competència autonòmica, com la CV-33 Albal-Torrent, la CV-36 València-by pass, la CV-366 Accés sud Torrent, la CV-400. València Albal, la CV-403. Xirivella-Torrent, la CV-407 Picanya-Sedaví, la CV-410 Alaquàs-Bonaire’.

Excepcions

En el període indicat es restringix el moviment de vehicles totes estes vies per a tots els usuaris excepte els quals complisquen algunes excepcions, com l’assistència a centres, servicis i establiments sanitaris, així com el compliment d’obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals o el retorn al lloc de residència habitual o familiar, l’assistència i cura a persones majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.

També per a aquelles actuacions requerides o urgents davant els òrgans públics, judicials o notarials, situacions de necessitat o causa major o una altra activitat d’anàloga naturalesa degudament acreditada.

Articles relacionats