–
Moments de felicitat els que viu el voleibol del Grau de Gandia amb la presència en les supervisions de talent que es realitza per part de la federació espanyola a Lorca de Didac Garcia.
Didac, natural del Grau i exalumne del Joan XXIII, és present en estes concentracions en les quals la federació espanyola de voleibol supervisen als jugadors més prometedors de les diferents categories de base de cara a confeccionar les seleccions inferiors que representaran a Espanya en futures competicions internacionals.
De seguir esta progressió, Didac, que es va iniciar en el voleibol del Joan XXIII des de benjamins, i que en l’actualitat està en el Centre d’Alt rendiment de Cheste i competint amb el CV Platges de Benidorm dins del projecte de col·laboració que el club del Grau i l’alacantí tenen firmat des de 2024, pot ser el segon jugador del Grau de Gandia en una selecció nacional després de Paola Martínez.
El cas de Didac, és un fruit que sorgix després de 12 anys de l’aparició del voleibol en el Joan XXIII; un centre educatiu que no deixa d’obtindre esportistes d’alt nivell no sols en este esport en el qual posseïx un club propi com el CV Arenas sinó en altres modalitats esportives.
Ainhoa Martínez (llançadora de pes i seleccionadora nacional) Cintia Frasquet (llançadora de pes i javelina i integrant selecció nacional paralímpica), Nani Vela (medallista nacional ergòmetre) Tobias Agustín (campió Espanya ergòmetre de la seua categoria), futbolistes del València CF com José Calatayud o Gales Loum o altres esportistes com Juan Udeda en futbol adaptat, són exemples de com un centre públic amb un dels projectes d’educació física millor valorats en l’àmbit institucional, pot ser un lloc en el qual esport i educació progressen de la mà.
Ara queda continuar invertint en educació, esport i instal·lacions perquè esta època tan exitosa es mantinga en el temps ajudant al fet que els jóvens del Grau puguen arribar als cims del seu esport des d’un entorn fèrtil com el que hui dia es troba en el Joan XXIII.


