Diana Morant anuncia la intenció de reobrir Gandia TV

L’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, ha anunciat este dijous la intenció del govern que dirigeix de reobrir l’antiga Gandia TV, la televisió local que va tancar en juliol de 2011 l’anterior govern del PP poques setmanes després de prendre possessió. L’anunci l’ha fet durant la ronda de premsa de presentació dels pressupostos de 2017, i ho ha fet només com una voluntat política de la qual no hi ha res sobre el paper. El termini que s’ha fixat és el final del mandat, d’ací a dos anys.

Gandia TV va tancar les portes per decisió de l’exalcalde Arturo Torró, del PP, i el procediment va generar tot un seguit de demandes judicials dels extraballadors, als quals ja se’ls ha reconegut el dret a indemnització, i només un ha cobrat. Tot un seguit de recursos han retardat fins ara la conclusió de les relacions laborals, atés que inicialment el govern local del PP es va negar a admetre l’obligació d’indemnitzar, descarregant la responsabilitat en una cooperativa que gestionava la televisió i que havia estat dissolta. El procediment iniciat per un dels treballadors va acabar amb una sentència que apuntava a l’Ajuntament de Gandia com a responsable, atés que era qui finançava la cooperativa que a la vegada pagava les nòmines. No obstant, l’Ajuntament va recórrer, de forma que ara encara queden indemnitzacions per resoldre. 

La idea de Diana Morant és recolzar-se en un consorci intermunicipal del qual formarien part Tavernes i Oliva, i s’ha referit a la recent obertura d’una ràdio municipal a Tavernes com a exemple de la voluntat dels municipis de disposar de mitjans de comunicació públics. L’alcaldessa no ha donat més detalls de la fòrmula per tirar endavant la reobertura de la televisió local. El dubte s’instal·la ara sobre la possibilitat de que la reobertura de l’ens done a l’Ajuntament l’oportunitat de readmetre als extreballadors i estalviar-se les indemnitzacions, i alhora disposar d’un mitjà públic de comunicació. 

Articles relacionats