Devoció a alta mar: El Grau de Gandia se bolca amb la Verge del Carme 

– Centenars de veïns i visitants omplin el port i els carrers del districte marítim en el dia gran de la gent de la mar, que va cloure amb un espectacular castell de Borredà.

Redacció, Grau de Gandia, 17 de juliol de 2026

El Grau de Gandia va viure ahir de vesprada l’acte més esperat, emotiu i multitudinari de les seues festes patronals.

gRAU DE GANDIA vERGE DEL CARME 2026 12Centenars de persones es van congregar al districte marítim per a participar en la tradicional processó marítim-terrestre en honor a la Verge del Carme i la Mare de Déu Blanqueta, una cita que reuneix la devoció religiosa, el fervor mariner i l’atracció turística en un estiu de rècord.

gRAU DE GANDIA vERGE DEL CARME 2026

La comitiva oficial, que va recórrer el port i els principals carrers del Grau, va estar encapçalada per l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, i la presidenta de la Junta de Districte del Grau, Elena Moncho, juntament amb la resta d’autoritats locals i representants de la Confraria de Pescadors.

Les imatges prenen el port a bord de la ‘Nou So de Mar’ i la ‘Nova Emi

El moment clau de la jornada va tindre lloc quan les imatges de les patrones van pujar a bord de les embarcacions pesqueres Nou So de Mar i Nova Emi per a iniciar la processó per aigües del port de Gandia.

gRAU DE GANDIA vERGE DEL CARME 2026 1L’emotiva travessia va estar escortada i acompanyada per les tripulacions del Club de Rem Cia Gandia, oferint una de les estampes més belles i tradicionals del calendari estival de la Safor.

A terra, el pes de les imatges va ser portat a muscles per membres del teixit associatiu i esportiu del districte, alternant-se entre els integrants de la Confraria de Pescadors, l’Associació de Veïns de Venècia i la Unió Esportiva Portuaris, en una mostra de la implicació de tot el barri.

Música tradicional i pólvora a l’escullera nord

El recorregut de la processó va estar embolcallat per una potent banda sonora tradicional i festiva que va fer bategar el cor del Grau. Hi van participar activament:

L’Associació de Dolçainers i Tabaleters del Grau, aportant el toc autòcton valencià.

La Banda de Tambors, Gaites i Cornetes Mare de Déu Blanqueta.

La Banda de l’Associació Musical del Grau, que va acompanyar la solemnitat del tram final terrestre.

gRAU DE GANDIA vERGE DEL CARME 2026 123

Com a colofó perfecte a un dia gran ple d’emocions, el cel del Grau es va il·luminar a la nit des de l’escullera nord del port amb un espectacular castell de focs artificials disparat per la reconeguda Pirotècnia Borredà, que va arrancar els aplaudiments dels centenars de persones congregades.

Articles relacionats