Un jove de 25 anys ha sigut detingut a Gandia després de ser sorprès per agents de la Policia Nacional dins d’un cotxe amb la finestreta fracturada registrant el seu interior i, adonar-se’n de la presència policial, amenaçar als efectius amb un tornavís. L’home és sospitós de fins a dotze robatoris en vehicles.
Les recerques es van iniciar en el mes de juny en tenir coneixement els policies de diversos robatoris en interior de vehicles als voltants del parc d’Ausiàs March. Els agents van establir un dispositiu en els voltants del lloc, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.
Durant la vigilància, agents de paisà van sorprendre a l’home registrant l’interior d’un vehicle amb la finestreta del conductor fracturada. Els oficials es van identificar com a policies i, en ser descobert, el sospitós va intentar fugir del lloc. El jove va ser interceptat a escassos metres i llavors va amenaçar als policies amb un tornavís que portava en la mà.
Els agents, després de realitzar diverses comprovacions, el van detenir com a presumpte autor d’un robatori amb força en interior de vehicle i atemptat a agent de l’autoritat. Després, van relacionar a l’ara detingut amb altres 11 robatoris en interior de vehicles comesos en els dos últims mesos.
Finalment, el pare del jove va fer lliurament de nombrosos efectes que tenia en el seu domicili, entre ells diverses carteres, ulleres de sol i utensilis de cotxe. La majoria dels efectes recuperats van ser lliurats als seus propietaris. El detingut, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.
Entra a robar a una casa i oblida la documentació personal a l’interior
D’altra banda, agents de la Policia Nacional han detingut a Gandia a un home de 38 anys, d’origen algerià, com a presumpte autor de dos delictes de robatori amb força, després de pel que sembla accedir escalant als habitatges. En l’última d’elles va ser sorprès per l’habitant i en l’altre habitatge va oblidar una motxilla amb efectes seus, entre els quals es trobava un document amb la seua identitat. L’ara arrestat en el moment de la seua detenció portava joies de la casa on va ser sorprès per l’habitant. A més es continuen les recerques perquè podria ser l’autor d’altres tres delictes de robatoris amb força.
Els fets van ocórrer a dos quarts de set de la matinada d’este dissabte 22 de juliol quan una dona mentre dormia va escoltar un soroll a l’interior del seu habitatge i en alçar-se va sorprendre a un home que va fugir ràpidament del lloc.
Els policies van acudir immediatament al domicili on després d’atendre a la dona, que es trobava bé però molt nerviosa, van facilitar les característiques físiques i de vestimenta del sospitós a la resta de patrulles. A més van localitzar a un veí que va veure com eixia un home corrent de la casa de la seua veïna, coincidint amb les característiques físiques i de vestimenta que la propietària de la casa havia aportat. Els agents van observar que una finestra i persiana de la part posterior de l’habitatge estaven obertes.
Finalment els policies van localitzar en un carrer proper a l’habitatge a un home que coincidia plenament amb les característiques aportades, que en detectar la presència policial va tractar de fugir a la carrera. Els agents el van interceptar i va ser detingut com a presumpte autor de dos delictes de robatori amb força, ja que eixe mateix dia havia accedit a un altre habitatge en la qual s’havia oblidat una motxilla amb efectes personals. En el moment de l’arrest portava una polsera tipus esclava, una cadena i un anell que la propietària de l’habitatge on va ser sorprés va reconèixer com a seues.
Es continuen les recerques ja que se’l considera el possible autor d’altres tres robatoris amb força en habitatges de la ciutat.
El detingut, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial.


