necessita com a mínim cinc anys per a complir amb el requisit de construir estació de depuració, i el govern local ja dóna per fet que eixe periode superarà la pròrroga que ha donat el Pla d’Actuació Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral (Pativel) per a que s’executen els plans urbanístics que estan programats abans de la seua entrada envigor. No obstant, el govern local confia que arribat el moment la Generalitat no s’atrevisca a desprograr el sector pels costos que implicarien les indemnitzacions.
S’inicia una cursa contrarrellotge que té preocupats als propietaris i a l’Ajuntamet, perquè a més de la depuradora cal tambéEl govrn local diu que està redactant el projecte de la depuradora, però potser la redacció del projecte siga el tràmit més fàcil, perquè després caldrà encetar el procés per a expropiar els terrenys que es cediranAl ple del passat dilluns la portaveu del PP, Eva Palomares, va interrogar al Govern de Compromís en quin estat es trobava el projecte de la deputadora i quan i com s’obtindran els terrenys per a construir-la. Palomares també va voler saber en quin estat es trobaven les negociacions amb la Conselleria per a l’inici i finançament de la seua construcció “ja que el grup Popular de les Corts ens va informar que Jordi Juan, alcalde i diputat de Compromís, havia votat en contra de la proposta popular d’incloure una partida en el pressupost de 2017 per a construir la depuradora”.
“Compromís porta quasi 6 anys governant Tavernes i, a data d’avui, no té ni projecte para de la depuradora, ni diners pressupostats per a expropiar els terrenys i, per a rematar, Jordi Juan vota en les Corts en contra que el pressupost de la Generalitat de 2017 incloga el finançament necessari per a la construcció d’una depuradora que és imprescindible per al creixement de Tavernes i per a substituir a les actuals depuradores que estan saturades i no donen proveïment”, conclou la portaveu del PP.


