CREU ROJA HA ATÉS EL DARRER ANY A GANDIA 2.179 PERSONES EN SITUACIÓ D’EXTREMA VULNERABILITAT

Creu Roja de Gandia ha atés al llarg de un total de 2.179 persones en situació d’extrema vulnerabilitat, és a dir, amb situació de greu dificultat per a fer front a les seues necessitats bàsiques. La inversió pressupostària per a projectes d’atenció bàsica, exclusió residencial i exclusió escolar va ser de 75.771€ durant 2016, i el finançament dels corresponents projectes ha estat a càrrec de l’ajuda europea FEAD, del Govern d’Espanya, l’Ajuntament de Gandia, i fons propis de l’Entitat Humanitària.

 

L’impacte de la persistent crisi ha configurat un context de desigualtat i precarització social que té en la desocupació el principal factor del problema, però que a més s’està agreujant amb les retallades en protecció social o la sobrecàrrega dels serveis públics, sobretot a nivell local, segons l’entitat humanitària.

Creu Roja Gandia per tal d’acomplir l’objectiu “cada vegada més a prop de les persones” ha desenvolupat distints projectes d’ajuda anuals per a donar cobertura a persones en situació de vulnerabilitat extrema, que estan sent finançats per les administracions públiques, aportacions de particulars o pels propis mitjans de socis i voluntaris.

Pel que fa a l’atenció de les famílies, han suposat 3.201 intervencions dirigides a millorar les condicions dels beneficiaris, entre les que cal destacar: 658 en atenció urgent a necessitats bàsiques, 8 en prevenció d’exclusió escolar, 376 en atenció als més desafavorits (de les quals 152 en pagament de rebuts de subministraments), així com 142 en prevenció d’exclusió residencial.

El Pla d’Intervenció Social que aplica Creu Roja Gandia es treballa en xàrcia amb diferents Departaments de Serveis Socials per a intentar contindre la precarització i cronicitat de les condicions de vida que presenten les persones i famílies vulnerables en situació de pobresa o exclusió. Les accions que s’acometen, a més, enforteixen les capacitats personals des del punt de vista psicològic, tallers de capacitació, orientació educativa…

El finançament dels diferents projectes garanteixen l’acompliment d’inversió en cada una de les necessitats, concretant-se via subvencions i concerts amb entitats i administracions públiques (l’IRPF, Conveni amb l’Ajuntament de Gandia, Fons europeus FEAD…) o procedent dels donacions privades i els fons propis de Creu Roja Gandia.

El total d’inversió en 2016 va ser de 75.771€ repartits en projectes d’Atenció urgent davant necessitats bàsiques (35.375€), Prevenció d’exclusió residencial (39.188€) -cal afegir la cessió que fa l’Ajuntament de Gandia d’una vivenda d’emergència-, i Prevenció d’exclusió escolar (1.208 €) -al afegir 1.133€ de material escolar provinent de la campanya del Dia de la Bandereta que va recaptar 3.228€-.

Les intervencions realitzades han estat dissenyades singularitzant l’atenció en programes per a: Famílies en situació d’extrema vulnerabilitat (atenció urgent de necessitats bàsiques, prevenció d’exclusió residencial…), Infància amb dificultats (intervenció de suport familiar, educació dels adults en referència als xiquets…), Dones amb dificultats socials (teleassistència a víctimes de violència de gènere, atenció a treballadores del sexe…), Persones majors o amb discapacitat (ajuda a domicili per a transtorns cognitius, teleassistència…) així com, a Immigrants o Refugiats (suport educatiu, acompanyament a la integració…).

L’assemblea de Creu Roja Gandia continuarà un any més necessitant la col•laboració de les administracions públiques, entitats privades i la societat, per a garantir l’acompliment dels principis fonamentals de l’Entitat Humanitària, envers d’atendre les extremes situacions de vulnerabilitat social.

Articles relacionats