.
– El jutge ha condemnat a 20 anys i sis mesos de presó Antonio S. E. per l’assassinat i robatori amb violència de la víctima, mentre que Rubén Ú. P., veí de la dona, ha rebut una pena de deu anys i tres mesos com a còmplice.
– Tots dos la van matar de 22 ganivetades per a sostraure-li un moneder amb una quantitat d’entre 20 i 50 euros per a comprar cocaïna.
L’Audiència de València ha dictat sentència contra els dos acusats de l’assassinat d’una mestra jubilada a Rafelcofer, en un crim que va tindre lloc el passat mes de febrer de 2021.

Els fets: un crim que va colpir la Safor
Els fets es van produir quan els condemnats, que eren veïns de la localitat, van accedir a l’habitatge de la víctima amb la intenció de robar-li.
Segons ha quedat provat, els agressors van sorprendre la dona, de 75 anys i molt volguda en el municipi, i la van atacar de manera brutal amb una arma blanca.
La sentència detalla l'”especial crueltat” de l’atac, subratllant que la víctima no va tindre cap possibilitat de defensa. Després d’acabar amb la seua vida, els autors van sostraure diversos objectes de valor i diners en efectiu abans de fugir del lloc dels fets.
Punts clau de la sentència
Delictes: Assassinat consumat i robatori amb força en casa habitada.
Agreujants: S’ha aplicat l’agreujant de traïdoria, donada la indefensió de la dona.
Indemnització: Els condemnats hauran d’abonar una responsabilitat civil als familiars de la víctima per danys morals.
Pena accessòria: Prohibició d’aproximar-se o residir a Rafelcofer durant els pròxims anys després de complir la condemna.
Reacció social
La notícia ha sigut rebuda amb un sentiment de “justícia agredolça” a Rafelcofer. Tot i que la condemna és elevada, el veïnat encara recorda amb dolor la pèrdua d’una dona que va dedicar la seua vida a l’ensenyament i que era un pilar fonamental de la comunitat local.
L’ajuntament, que en el seu moment va decretar tres dies de dol oficial, ha manifestat el seu respecte per la decisió judicial, esperant que este veredicte ajude la família a tancar una etapa tan traumàtica.


