El portaveu del grup municipal Ciutadans en l’Ajuntament de Gandía, Ciro Palmer, s’ha mostrat en desacord amb la solució proposta de renovació de la plaça Crist Rei, i afirma que la intervenció no pot reduir-se a una “remodelació estètica com proposa el Departament de Serveis Bàsics en el Pla de Vials 2018″.
Ciro Palmer proposa que si cal intervenir a la plaça “s’acabe solucionant un problema de continuïtat en el trànsit de vianants i se suprimisca la barrera arquitectònica que suposa l’actual rotonda”, “la plaça va complir el seu paper quan el Passeig de les Germanies acabava en ella, però ara és un obstacle per als vianants, i ni tan sols té operativa la font ornamental”.
El representant de la formació taronja considera que “després de tants anys en espera, la remodelació ha de ser més ambiciosa”.
Ciutadans Gandia aposta per buscar una solució definitiva modificant-la en la part central, amb un pas de vianants, i dividir-la en dues meitats amb jardins als costats, com ja ocorre en la rotonda posterior de l’antic hospital, “fent-la transitable rebaixem la quota d’impacte arquitectònic, els vianants no haurien de desviar el seu camí i podríem integrar-la millor a l’entorn del passeig”ha comentat.
Ciro Palmer no veu necessari que s’actue “d’aquesta manera tan poc resolutiva. Si no hi ha pressupost programat en aquests moments, caldria posposar-ho per a una actuació major en 2019”.
Palmer, ha recordat que aquest projecte “ja fa anys que ho persegueixen els veïns i seria una bona oportunitat per a donar resposta als ciutadans”.


