La representant i portaveu de Ciutadans en la Diputació de València, Mamen Peris, ha mantingut este dimecres una reunió de treball a Gandia amb els representants empresarials i associacions sectorials de la comarca per a escoltar “de primera mà” les reivindicacions de la Safor-Valldigna.
La formació taronja ha realitzat aquesta trobada a requeriment de diferents sectors productius comarcals que demanden més solucions per part de l’administració provincial en temes “importantíssims” en les seues necessitats empresarials i veïnals.
Han participat Francesc Escrivà, president de Fedaveïns; Emilio Rees, vicepresident de l’Associació d’Hostaleria; Joaquín Bernabéu, president de Foment AIC Gandia; Nieves Torregrosa, executiva de l’Associació d’Hotelers; Bernardo Monserrat, executiu de la Federació d’Empresaris de la Safor, i Vicente Parra, de l’Associació Agrària Minifundista, entre uns altres.
El coordinador comarcal de Ciutadans, Ciro Palmer, ha plantejat els projectes més ambiciosos de la comarca Safor-Valldigna en els quals la Diputació té competències perquè els representants sectorials aportaren les seues valoracions i plantejaren les seues propostes.
Entre els temes que s’han debatut hi ha les infraestructures de comunicació amb la carretera Natzaret-Oliva al seu pas per la Platja de Gandia (on Cs Gandia planteja un bulevard que unisca el Grau amb la futura zona dotacional), la finalització de l’autovia del Morquí-Gandia (que possibilite un millor accés de les zones d’interior cap a la costa), o les actuacions en la carretera Gandia-Barx (amb la finalització del carril bici, “àmpliament demandat”).
En serveis, l’accés urgent a la fibra òptica de les empreses instal·lades en polígons de municipis de la comarca més xicotets (que els seus ajuntaments no poden atendre per l’elevat cost de la instal·lació), l’aplicació del preu just en els productes del sector agrícola entre la producció i la comercialització final (amb una llei valenciana de concentració parcel·lària), o polítiques més efectives en matèria turística que no només atenguen a la projecció mediàtica dels polítics responsables (que posicione comercialment els diferents actors professionals amb les seues variades ofertes).
Palmer ha destacat la responsabilitat de Ciutadans, encara que des de l’oposició, per a atendre tots els suggeriments i fer-les arribar en els fòrums on Cs té representació, “encara que siga contra la voluntat d’altres partits”, afirma Palmer, “Ciutadans, davant la desídia de l’esquerra, serà la veu en la Diputació de València per a reclamar les infraestructures necessàries en la comarca”, ha assenyalat.
Per la seua banda, la diputada i portaveu de Ciutadans en la Diputació de València, Mamen Peris, ha recaptat totes les opinions que li han facilitat de manera detallada els responsables empresarials i veïnals durant prop de dues hores que ha durat la trobada.
La diputada s’ha compromès “a tutelar les demandes del sector turístic, comercial i industrial plantejades”, emplaçant-los a reunir-se pròximament amb els tècnics de la Diputació “per a esmenar, si és possible, els projectes en tramitació o si escau incorporar les necessitats plantejades en la trobada de Gandia als estudis previs”.
Mamen Peris buscarà la coordinació amb els representants del partit taronja en les diferents administracions d’àmbit local, provincial, autonòmic o nacional, segons les necessitats empresarials, “per a poder ser útils a les propostes demandades pels sectors productius de la comarca”.
Ciutadans denuncia l’escassa capacitat de l’esquerra saforenca per a reivindicar a la Diputació


