.
– Gandia recupera el saló d’actes del Centre Social de Benipeixcar després d’una reforma de 50.000 euros
– L’actuació, sorgida dels Pressupostos Participatius, ha permés modernitzar l’espai, millorar la seua eficiència energètica i adaptar-lo a les entitats del barri.
Gandia | Redacció, 30 de setembre de 2026 — 19:00 h
El barri de Benipeixcar està d’enhorabona. L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, juntament amb la presidenta de la Junta de Districte, Inma Rodríguez, va participar ahir en l’acte de reinauguració del saló d’actes del Centre Social Sant Cristòfol de Benipeixcar. Les instal·lacions tornen a estar a disposició del veïnat després d’una reforma integral que ha comptat amb una inversió de 50.000 euros.
L’actuació ha permés modernitzar l’equipament, millorar l’accessibilitat i augmentar l’eficiència energètica mitjançant treballs de climatització, canvi de finestres i l’obertura d’un nou accés al pati exterior.
Un projecte triat per la ciutadania
Durant l’acte, Prieto va remarcar que el centre «és molt més que un edifici públic», destacant el seu valor com a punt de trobada cultural i associatiu. El primer edil va recordar que esta reforma va ser la proposta més votada en els Pressupostos Participatius de 2025. Així mateix, va avançar que el projecte tindrà una segona fase, també escollida per votació ciutadana, per a adequar l’entorn exterior de l’edifici.
Per la seua banda, Inma Rodríguez va agrair la implicació de l’Associació de Veïns, la Junta de Districte i el teixit associatiu local, subratllant que l’obra suposa “guanyar confort i benestar en un centre utilitzat diàriament pels col·lectius que mantenen viva l’essència de Benipeixcar”.
Fotografia Natxo Francés



