.
– La reconeguda periodista de Xeraco, figura clau en les retransmissions de les Falles a À Punt i presentadora en l’àmbit estatal, serà l’encarregada de donar el tret d’eixida a la festa josefina.
Gandia, 27/01/26, MA.C.H.
La ciutat de Gandia ja coneix qui serà l’encarregada d’anunciar l’arribada de la festa el pròxim mes de març. La Federació de Falles ha triat Àlex Blanquer, periodista i presentadora de televisió de Xeraco, com a pregonera de les Falles de Gandia 2026.

Una trajectòria lligada a la festa i al directe
Àlex Blanquer és una de les cares més estimades pel públic valencià, especialment pel seu paper protagonista en la radiotelevisió autonòmica À Punt. Durant dos anys, ha estat al capdavant de les retransmissions oficials de les Falles i ha conduït els programes especials de les ‘Mascletaes’, convertint-se en un referent informatiu de la setmana gran valenciana.
A més del seu vincle amb el món faller, ha presentat alguns dels formats amb més audiència d’À Punt, com el talent show “Duel de Veus”, el magazín “En Directe” o els espais “Tap Zapping” i “Terra Viva”. Cal destacar també que ha sigut l’encarregada de retransmetre les Campanades de Cap d’Any durant quatre exercicis consecutius.
Projecció estatal des de la Safor
El salt de la periodista cap a les cadenes d’abast nacional ha sigut constant en els últims anys. Blanquer ha passat per Cuatro, on va presentar l’espai meteorològic de “Tiempo al Tiempo”, i per Telecinco, on va copresentar “La Noche de los Récords” al costat de Jesús Vázquez.
Més recentment, durant l’estiu de 2025, la seua presència es va consolidar en l’àmbit estatal en formar part de l’equip de presentadors del programa “Fiesta”, també en Telecinco.
Amb un estil pròxim i una capacitat comunicativa innata, la seua elecció com a pregonera de les Falles de Gandia 2026 ha sigut rebuda amb entusiasme, ja que uneix el seu arrelament a la comarca de la Safor amb una experiència professional de primer nivell que, de segur, farà vibrar el públic des del balcó de l’Ajuntament.
Fotorgrafia Jose Luis Cortes.


